انتشار فرهنگ گزیده کتابشناسی به روایت سیدعلی آل داود

«فرهنگ گزیده کتابشناسی» به کوشش سیدعلی آل داود از سوی انتشارات خانه کتاب روانه بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،‌ «فرهنگ گزیده کتابشناسی» با هدف معرفی تعدادی از کتاب‌های منتشر شده به زبان‌های عربی و فارسی به مخاطبان به قلم سیدعلی آل داوود منتشر شد.

نویسنده که در این اثر مقالات ۳۰ سال گذشته خود را جمع‌آوری و تدوین کرده است، در توضیح بیشتر درباره «فرهنگ گزیده کتابشناسی» در مقدمه کتاب نوشته است: فرهنگ گزیده کتابشناسی»، مجموعه مقالاتی است که نگارنده در مدت ۳۰ سال اخیر برای نشریات و دانشنامه‌های گوناگون نوشته‌ام و شامل کتاب‌هایی است که عنوان آنها با حرف «الف» آغاز شده و تا حرف «س» ادامه دارد، زیرا این دانشنامه‌ها به جز دانشنامه زبان و ادب فارسی از انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی هیچ یک به اتمام نرسیده است، مقصود آنکه این کتاب یک فرهنگ کامل نیست و تنها شامل مقالاتی می‌گردد که نویسنده تاکنون توفیق نگارش آنها را به دست آوره است.

در دهه‌های اخیر در ایران،‌ دانشنامه‌ها و دایره‌المعارف‌های پرشماری تأسیس شده که برخی به طور جدی و اساسی برنامه‌های خود را به پیش می‌برند،‌ اما در زمینه کتابشناسی و بررسی و نقد و معرفی کتاب‌ها به گونه‌ای شایسته و قابل اعتماد اثری به جز فرهنگ آثار ایرانی اسلامی، در دست نیست که آن هم به سبب بعضی ندانم‌کاری‌ها متوقف مانده است.

کتاب حاضر، فرهنگی است گزیده و مختصر، ویژه معرفی تعدادی از کتاب‌‌هایی که به زبان‌های فراسی و عربی در حوزه تمدن ایرانی اسلامی از قرن‌ها پیش تاکنون تألیف شده است. نویسنده امیدوار است در چاپ‌های بعدی به تکمیل این اثر، بکوشد تا فایده آن عام‌تر شود.

«فرهنگ گزیده کتابشناسی» با قیمت ۵۰ هزار تومان از سوی انتشارات خانه کتاب روانه بازار نشر شده است.

پایان پیام

کد خبر : 44372 ساعت خبر : 9:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=44372
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات