اولین دوره تخصصی آموزش مفاهیم پایه محیط زیست برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اولین دوره تخصصی «بازاندیشی در آموزش عمومی مفاهیم پایه محیط زیست» به پشتوانه دانش متخصصان برجسته داخل و خارج از ایران با ارائه ۱۵ عنوان آموزشی در قالب ۱۵ کارگاه، در طول ۳ روز متوالی، اجرا خواهد شد. آموزشکده محیط زیست «ایرن مدیا» با شعار «بیاموز سبز باش» و با هدف «ارتقای دانش عمومی محیط‌زیست و آموزش نحوه رویارویی با بحران‌های زیست‌محیطی پیش روی سرزمین» کار خود را شروع کرده است.

آموزشکده محیط‌زیست ایرن مدیا در نظر دارد با بهره‌گیری از دانش حرفه ای‌ها و افراد با تجربه، کسانی که دل در گروی محیط‌زیست دارند را با خود، همراه کند تا فراگیران بتوانند با ارتقای دانش محیط‌زیستی‌شان، اقدامات مؤثری برای بهبود حال محیط‌زیست انجام دهند. به گفته فعالان این آموزشکده: «ما می‌کوشیم سبز بودن روش ما باشد، نه فقط آموزه های ما.»

دکتر ناصر کرمی، به عنوان یکی از کارشناسان این دوره در تبیین اهداف این آموزشکده محیط زیستی و در پاسخ به سوال چرا ایرن مدیا و چرا آموزش گفت: «مردم. مردم. مردم. آخرش همین است. آموختن مردم و آموختن آنها که به مردم می آموزانند. در نهایت برای مهار بحران قهقرای سرزمین در ایران به همین جا رسیدیم. ایرن مدیا باید به دنبال ایجاد یک جریان سبزگرای تازه باشد. جریانی که الهامبخش جامعه مدنی ایران بوده و شور و شوقی تازه بیافریند. در این آموزشکده، راه‌های گفت‌و‌گو با مردم، اثرگذاری بر مردم و جلب توجه مردم به موضوع بحران محیط‌زیست را آموزش می‌دهیم.»

نخستین دوره آموزشی مفاهیم اساسی محیط زیست، با شرح کامل این موضوعات، به آموزش حرفه ای علاقه‌مندان می‌پردازد:

تغییر اقلیم و آینده ما، کنشگری زیست محیطی و تشکل های مردم نهاد، کنشگری برای تعمیم اقتصاد سبز، محیط زیست؛ جنسیت و زنان، صحراگردی برای توسعه محلی، ضوابط بین الملل و حقوق محیط زیست، آگاه سازی همگانی و کارزارهای آموزشی برای محیط زیست، بنیان ها و مفاهیم توسعه پایدار، سلامت و کنترل آلودگی، مشارکت عمومی برای مطالبه ارزیابی اثرات زیست محیطی، آب و محیط زیست، کنشگری برای بیابان زدایی و مهار فرسایش خاک، تنوع زیستی در چشم انداز طبیعی و انسانی، کشاورزی؛ امنیت غذایی و محیط زیست، کنشگری برای کاهش ردپای زیست‌بومی

آموزشکده محیط زیست ایرن مدیا با همکاری اداره کل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و صندوق ملی محیط زیست، کار خود را از روز ۳۱ خرداد تا ۲ تیر از ساعت ۱۷ الی ۲۳ در تهران، با حضور متخصصان و فراگیران آموزه های محیط زیستی آغاز خواهد کرد.

پایان پیام

گزارش‌گر: نگار فیض‌آبادی

کد خبر : 44921 ساعت خبر : 1:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=44921
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات