برنامه خردادماه گالری‌های تهران

برنامه خردادماه گالری‌های تهران

گالری‌های تهران در نخستین جمعه خردادماه میزبان ۲۹ افتتاحیه هستند، اغلب نمایشگاه‌های این هفته با حال و هوای عملیات بیت المقدس برگزار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از خبرآنلاین، نمایشگاه های اولین جمعه از خرداد سال ۹۶ به دلیل همزمانی با ایام سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر حال و هوای حماسی دارد و هنرمندان با ارائه آثار گوناگون به تقدیر از رشادت رزمندگان آن دوران پرداخته‌اند.

این هفته ۴۰ نمایشگاه در گالری‌ها و نگارخانه‌های سطح تهران برپا خواهد بود که ۲۹ نمایشگاه امروز، جمعه پنجم خرداد افتتاح می‌شوند.

نمایشگاه‌های این هفته شامل هنرهای نقاشی، عکاسی، چیدمان، چاپ دستی و مجسمه سازی است. عکاسان این هفته با تعداد نمایشگاه بیشتری به استقبال مخاطبان می روند و در هنر چیدمان هم با افزایش تعداد نمایشگاه روبه رو هستیم.

همچنین جمعه پنجم خردادماه مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز چهارمین دوره برگزیدگان عکس خیام در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود. در چهارمین دوره این جشنواره ۲۱ هزار و ۳۹۹ قطعه عکس از هنرمندان ۵۵ کشور جهان به دبیرخانه ارسال شد. داورانی از فرانسه و ایران انتخاب آثار را به عهده داشتند.

در ادامه با جزییات نمایشگاه هایی که این جمعه افتتاح می شوند بیشتر آشنا خواهید شد:

گالری آران: نمایشگاه آثار آمتیس متولی با عنوان «مهوش، پریوش و دوستان» ۵ تا ۱۹ خرداد در گالری آران واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند شمالی کوچه دی پلاک ۱۲ برپا می‌شود.

گالری افرند: «ما مسافرین زمین هستیم. نه مزاحمین …» نمایشگاه آثار گیتا مه پنجم تا ۱۲ خرداد میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

نگارخانه بهنام دهش‌پور: این نگارخانه در روز جمعه پنجم خرداد ۱۳۹۶ میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی جمعی از هنرمندان کشور با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان خواهد بود. این نمایشگاه شامل ۳۴۴ اثر است که به کوشش محمدهادی فدوی گردآوری شده است. ف اخلاقی، صفورا اسماعیل‌نژاد، سیما امانی، فروغ خوشنویس، پروانه رزاقی، هیرو شیخ‌الاسلامی، مهین لطف‌محمدی، مهتا معینی، طاهره واحدی و شهلا همایونی آثار نقاشی خود را در قالب تکنیک‌های متفاوت در این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.

این نمایشگاه جمعه پنجم خرداد ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و تا ۱۰ خرداد از ساعت ۱۲ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری بیست و شش: نمایشگاه آثار هنرجویان آتلیه بابک اطمینانی با عنوان «ادراک، احساس، تجربه» پنجم تا ۲۳ خرداد برگزار می‌شود.

گالری ثالث: گالری ثالث پنجم تا ۱۷ خرداد میزبان آثار بهروز پاک نهاد با عنوان «من هستم» است.

گالری دلگشا: «تنبیه» نمایشگاه آثار رعنا دهقان است که پنجم تا ۲۹ خرداد به تماشا در می‌آید.

گالری دید: نقاشی چیدمان‌های سحر سیدنژاد با عنوان «شبحی بر جهان سایه افکنده است» پنجم تا ۱۷ خرداد در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

گالری زیرزمین دستان: نمایشگاه انفرادی اکریلیک روی مقوا امیر سقراطی با عنوان «بسامد سکوت» از پنجم تا ۱۲ خرداد به نمایش در می‌آید.

گالری ساربان:  نمایشگاه انفرادی چیدمان و مجسمه حمیدرضا فتوحی با عنوان «خاور نه چندان دور» پنجم تا ۱۲ خرداد برقرار است.

گالری سایه: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «سایه‌ها جلد ۶» با ارائه آثاری از ابراهیم برفرازی، ابراهیم  گنجیان، آرزو سرورپور، بهروز امیری‌راد، ثمین امیدیزدانی، درسا فیاضی، ساحل طلیس‌چی، سعیده سعیدی، عسل حاذقی، فرناز شعار، عالیه عابدینی، کوشا موسوی، کیمیا رضایی، گلبرگ شعبانی، مرجان نعمتی، لیلا معظمی و هانی نجم برپا می‌شود.

گالری سیحون دو:  نمایشگاه عکس‌های آرمان صداقت با عنوان «روشنی من، گل، درخت» پنجم تا ۱۷ خرداد به نمایش در می‌آید.

گالری شلمان: نمایشگاه آثار شهرام جانسوز با عنوان «روزگاری زندگی..» به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه پنجم تا ۱۱ خرداد ادامه دارد.

گالری شیرین: نمایشگاه عکس‌های عادل یراقی با عنوان «نخستین» پنجم تا ۳۱ خرداد دایر است.

گالری فردا: نمایشگاه آثار آزاده ساعتچی از پنجم تا ۱۱ خرداد برپا است. علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ مراجعه کنند.

برنامه خردادماه گالری‌های تهران

گالری فرشته: نمایشگاه گروهی عکس و نقاشی با عنوان «روزنه»، جمعه پنجم خرداد بازگشایی می‌شود. مریم اشکانیان، پونه اوشیدری، حسین تمجید، نغمه جهانی، شیدا حسن‌پور، شب‌بو دژپور، امید شلمانی، فرشید شیوا، هاله کیامحسنی، پدرام لسانی، مینا محسنی، مهدی منصوری، سعید نودهی، جانان نوذری و آرشیا هوشمند هنرمندان حاضر در این مجموعه گروهی هستند. نمایشگاه «روزنه» تا ۲۲ خرداد م از ساعت ۱۲ تا ۲۰ برقرار است.




گالری طراحان آزاد: نمایشگاه محمدرضا میرزایی با عنوان «زیارت» پنجم تا ۱۰ خرداد میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی رافت صراف پنجم تا ۱۰ خرداد به نمایش درمی‌آید.

گالری محسن: نمایشگاه عکس‌های آریا تابنده‌پور با عنوان «پوست، گوشت و استخوان» روز جمعه پنجم خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۱ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۴ خرداد به جز پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری محسن(پاسیو): مهسا الف نمایشگاه چیدمان «کتابخانه الف» را از پنجم تا ۳۱ خرداد برگزار می‌کند.

گالری مژده: نمایشگاهی با عنوان «پیشگامان عصر نو» شامل آثار سهراب سپهری، بهمن محصص، حسین  زنده‌رودی، مسعود عربشاهی، فرامرز پیلارام، محمد احصایی، پرویز کلانتری، آیدین آغداشلو، ژازه طباطبایی، پرویز تناولی، محسن وزیری‌مقدم، سونیا بالاسانیان، منصور قندریز، منوچهر نیازی، نصرالله افجه‌ای، اردشیر محصص، فریدون آو … به تماشای عموم در می‌آید. علاقه‌مندان می‌توانند تا نهم خرداد از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری نک: نمایشگاه آثار سپیده مهرگان با عنوان «فیدوس | Feydus» در به نمایش در می‌آید .این نمایشگاه از پنجم تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.

گالری نگاه:  نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «پیله» با ارائه آثاری از اشکان تیرداد، بابک حقی، علی سلطانی، صمد قربان‌زاده، مهرداد عمرانی، سام کلانتری، علی یحیایی، سهیلا اسماعیلی، شهرزاد اکرمی، علی خاتم‌ساز و علیرضا مرزبان از پنجم تا ۳۱ خرداد به تماشا در می‌آید.

گالری نگر: نقاشی‌های مهران نیک سیما و همایون حیاتی با عنوان «گذشته» از پنجم تا ۱۰ خرداد به نمایش در می‌آید.

گالری نیاوران دو: «هتل بوتیک» نمایشگاه عکس‌های شهباز بیان، روز پنجم خرداد افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۱۳ خرداد دایر است.

گالری ویستا پلاس: نمایشگاه چاپ‌دستی مهدیه عزیزی‌راد پنجم تا ۱۰ خرداد برقرار است.

نگارخانه هور: نمایشگاه آثار حسینعلی ذابحی به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه از پنجم خرداد تا ۹ تیر میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری Agنمایشگاه آثار محمد حسن‌زاده و احمد مرادی  با عنوان «X – زیست» پنجم خرداد تا دوم تیر برپاست.

خانه هنرمندان ایران: نمایشگاه «اسماء الحسنی» پنجم تا ۱۵ خرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود. پایگاه اینترنتی طراحان مستقل ایران سیزدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء الحسنی را به صورت ملی برگزار می کند. در این دوره در مجموع ۱۲۵۷ اثر از ۲۸۰ هنرمند به دبیرخانه ارسال شد که با داوری سیدعلی میرفتاح، کورش پارسانژاد، محمد صابر شیخ رضایی ۶۳ اثر انتخاب و به نمایشگاه راه یافت.

گالری هپتا: نمایشگاه گروهی عکاسی تحت عنوان «بدون بیانیه» از پنجم تا ۱۷ خرداد برگزار می شود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

برنامه خردادماه گالری‌های تهران

پایان پیام

کد خبر : 43159 ساعت خبر : 1:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43159
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات