برگزاری جلسه ساماندهی وضعیت گردشگری گهر

برگزاری جلسه ساماندهی وضعیت گردشگری گهر

جلسه ساماندهی وضعیت گردشگری دریاچه گهر استان لرستان رأس ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۶/۳/۹۶ در سالن جلسات ساختمان معاونت عمرانی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی و با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی عضو تشکیل گردید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این جلسه ابتدا مهندس فتحی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ضمن ارائه گزارشی از پتانسیل‌های گردشگری دریاچه گهر خواستار تهیه برنامه مدون جهت استفاده از کل پتانسیل‌های گردشگری استان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شدند و در ادامه محدودیت‌ها و ممنوعیتهای قانونی دریاچه گهر به دلیل واقع شدن در منطقه حفاظت شده اشترانکوه را برای اعضاء تشریح و درخواست‌های محیط زیست استان از اعضاء و مدعوین را در خصوص ساماندهی وضعیت گردشگری دریاچه گهراعلام نمودن.

برگزاری جلسه ساماندهی وضعیت گردشگری گهر

در ادامه جلسه مهندس اصلانی معاون محترم هماهنگی امور عمرانی و ریاست جلسه در زمینه توریسم و گردشگری اظهار داشتند که آینده دنیا به سمت صنعت گردشگری در حال حرکت است چرا که صنعت توریسم کمترین هزینه را برای ایجاد شغل دارد و استان لرستان از نظر جاذبه‌های تفریحی و طبیعی کشور کم نظیرو پر رنگ می‌باشد. از جمله  این جاذبه‌ها می‌توان به دریاچه گهر اشاره نمود که تا کنون نتوانستیم به درستی از آن استفاده کنیم. دریاچه گهر در دنیا آوازه دارد و در استان و کشور هنوز به خوبی شناخته نشده است.

ایشان افزودند بایستی نوع خدمات متناسب با هر منطقه‌ای مشخص شود تا بتوانیم گردشگر و توریسم جذب کنیم، البته دریاچه گهر در داخل منطقه حفاظت شده اشترانکوه واقع شده است که بایستی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های زیست محیطی و ملاحظات مربوطه مد نظر قرار گیرند و همگی ملزم به رعایت آنها باشند.

در پایان پس از تبادل نظر کلیه اعضاء به منظور ساماندهی وضعیت گردشگری دریاچه گهر و حفاظت، حراست و نگهداری آن با توجه به اینکه زباله‌ها و پسماندهای گردشگران موجبات آلودگی محیط پیرامون دریاچه را فراهم می‌کنند و تاثیرات  منفی بر اکوسیستم دریاچه دارند مقررگردید با مدیریت صحیح و آموزش و اطلاع رسانی گردشگران را از ریختن زباله در دریاچه منع و زباله‌های مربوطه روزانه جمع آوری و از منطقه خارج شوند.

برگزاری جلسه ساماندهی وضعیت گردشگری گهر

همچنین بر آموزش کلیه شرکت‌های خدمات رسان و ایجاد تمهیدات و زیر ساخت‌های متناسب با نظر محیط زیست و تأمین امکانات مورد نیاز گردشگران از جمله تأمین آب شرب، برق و حضور نیروی انتظامی جهت امنیت گردشگران، حضور تیم نجات غریق و هلال احمر، پزشکی در دریاچه گهر تاکید و مصوب گردید تمام امور خدماتی  که به گردشگران ارائه می‌گردد، با مسئولیت میراث فرهنگی و گردشگری استان ساماندهی شود و فرمانداری شهرستان نیز به این امور نظارت داشته باشد و همچنین کمیته سفر با مسئولیت فرمانداری شهرستان دورود تشکیل و به صورت هفته‌ای تشکیل جلسه داده و امور مربوط به دریاچه را پیگیری نماید.

پایان پیام

کد خبر : 43947 ساعت خبر : 1:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43947
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات