توضیح بانک‌مرکزی درباره سپرده‌های موسسه ثامن

معاون بانک مرکزی اعلام کرد موسسه تعاونی اعتباری ثامن در مسیر تبدیل به موسسه مجاز است و سپرده‌گذاران نگران نباشند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، چند روزی است مشکلات مردم درباره یک موسسه مالی و اعتباری افزایش یافته و بار دیگر شاهد تجمعات سپرده گذاران برای دریافت سپرده های خود از موسسه تعاونی اعتبار ثامن هستیم. مشاهدات میدانی خبرنگار سرویس مشکلات مردم حاکی از مراجعات فراوان سپرده گذاران برای دریافت پولهای خود است.

موسسه ثامن به سپرده گذارانی که کمتر از ۱۰ میلیون تومان سپرده داشته باشند به صورت نقدی، پرداخت می کند و در صورتی که سپرده از مبلغ ۱۰ میلیون تومان بیشتر باشد، با صدور چک به عهده بانک صادرات، با سپرده گذاران خود تسویه حساب می کند.
در این ارتباط فرشاد حیدری، معاون بانک مرکزی اعلام کرد: موسسه اعتباری ثامن یکی از موسسه های متقاضی دریافت مجوز از بانک مرکزی است.
او گفت: اقدام هایی توسط این موسسه شامل پذیره نویسی در بورس و تودیع سپرده قانونی نزد بانک مرکزی انجام شده است و بر این اساس این موسسه در حال پیوستن به موسسه های مجاز است.
به گفته حیدری فرآیند قانونی و رسیدگی به تقاضای این موسسه در حال انجام بوده و ممکن است به صدور مجوز یا ادغام با یکی از بانک ها و موسسه های اعتباری منجر شود.در هر صورت هیچ گونه مشکلی برای سپرده گذاران این موسسه به وجود نخواهد آمد.
معاون بانک مرکزی از سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن خواست حسب نیاز به شعبه های موسسه مراجعه و از خدمات آن استفاده کنند و اطمینان داشته باشند صدور مجوز یا ادغام موسسه با حفظ حقوق و صیانت از سپرده های آنها انجام می شود.

پایان پیام

منبع: خبرآنلاین

 

کد خبر : 44773 ساعت خبر : 2:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=44773
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات