جوابیه وزارت بهداشت به ادعای خلاف واقع برخی رسانه‌ها

جوابیه وزارت بهداشت به ادعای خلاف واقع برخی رسانه‌ها

وزارت بهداشت اعلام کرد سه ماه ذخیره استراتژیک هر دارو در انبار پخش‌ها موجود است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به خبری با عنوان «داروی حیاتی بیماران قلبی یک ماهه کمیاب است» تاکید کرد: به‌طورکلی تأمین داروها به نحوی برنامه‌ریزی می‌گردد که همواره سه ماه ذخیره استراتژیک از هر دارو در انبار پخش‌ها موجود باشد.

جوابیه وزارت بهداشت به ادعای خلاف واقع برخی رسانه‌ها

متن کامل جوابیه به این شرح است: در پاسخ به خبر منتشره با عنوان “داروی حیاتی بیماران قلبی یک‌ماهه کمیاب است” به تاریخ سیزدهم خرداد نودوشش به اطلاع می‌رساند که به‌طورکلی تأمین داروها به نحوی برنامه‌ریزی می‌گردد که همواره سه ماه ذخیره استراتژیک از هر دارو در انبار پخش‌ها موجود باشد.

در خصوص قرص دیگوکسین، مورداستفاده در بیماران نارسایی قلبی، به علت انصراف شرکت تأمین‌کننده و انتقال نمایندگی به شرکت غیر، تعهدات تأمین عملیاتی نشد و ذخیره دارو برای مدتی دچار نقصان گردید.

در حال حاضر دارو به‌طور کامل تأمین‌شده و در انبار پخش مربوطه قرارگرفته و در چند روز آینده تمام کشور دسترسی کافی خواهند داشت.

همچنین لازم به ذکر است در خصوص برخی داروهای خاص و کمبودی، توزیع فقط در داروخانه‌های منتخب صورت می‌پذیرد و هم‌وطنان می‌توانند با تماس با مرکز پاسخگویی ١۴٩٠ سازمان غذا و دارو و همچنین پیامک کردن نام دارو به سر شماره ٢٠١۴٩٠ و استفاده از درگاه اینترنتی در قسمت جستجوی دارو، از داروخانه‌هایی که از داروی موردنظر موجودی دارند اطلاع حاصل نمایند.

پایان پیام

کد خبر : 43661 ساعت خبر : 3:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43661
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات