جوجه رنگی نخرید

جوجه رنگی نخرید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی در برنامه پی‌ نوشت  از مردم خواست تا جوجه رنگی نخرند.

با گرم شدن هوا و تعطیلی مدارس، سر و کله جوجه‌های رنگی و زیبا در جعبه ‌های مقوایی در گوشه و کنار خیابان‌های شلوغ و پُرتردد شهر هم پیدا می‌شود. معمولا بیماری عفونی که از جوجه ‌ها می‌تواند به انسان منتقل شود بیماری سالمونلوز است.
این بیماری، مشترک میان انسان و حیوان است و اغلب باکتری آن به طور طبیعی در دستگاه گوارش، پوست و موی بسیاری از حیوانات اهلی و وحشی وجود دارد.
این بیماری معمولا بعد از ۱۲ تا ۱۴ ساعت با علائمی نظیر: تب، لرز، پیچش شکم، اسهال و استفراغ یا گاستریت شدید بروز می‌کند و ممکن است تا یک هفته ادامه داشته باشد و اغلب درمان‌پذیر است.
نکته مهم‌تر آن که برای جذابیت بیشتر و فروش راحت ‌تر، این جوجه‌ ها را رنگ می کنند. این رنگ ‌ها معمولا مجاز و خوراکی نیستند و ممکن است در طولانی ‌مدت خصوصا برای بچه‌‌ها مشکلاتی ایجاد کنند.

جوجه رنگی نخرید

رَنگ عدم برابری شدت نور دریافتی در سه نوع سلول دریافت‌کننده نور رنگی قرمز، سبز و آبی در چشم باعث به وجود آمدن مفهوم رنگ در مغز می‌شود. اگر یک یا چند ناحیه از طول موجهای نور مرئی توسط ماده جذب یا عبور داده شود ماده رنگی خوانده می‌شود.

رنگ به هر مایع، شبهه مایع یا هر ترکیب صمغ مانندی که موقع اعمال شدن، لایه نازکی را جهت پوشاندن جسمی جامد ایجاد کند، گویند.

پایان پیام

 

کد خبر : 43078 ساعت خبر : 1:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43078
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات