فراخوان مسابقه شعر سازمان ملی استاندارد

فراخوان مسابقه شعر سازمان ملی استاندارد

شعر میراث ارزشمند ایرانیان است که همواره بدان بالیده‌اند و با آن بر صدر هنر و ادبیات جهان نشسته‌اند. هر کجا که شعر جاری شده است در پی آن شعور و شرافت و پیشرفت نیز آمده است و اذهان ملت فرهنگ پرور ایران را منور کرده است. این ذوق زیبا و ظرفیت فرهنگی تاریخی ایرانیان محمل خوبی برای تهییج و تعالی و کار و تلاش و همدلی در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بر همین اساس، دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل سازمان ملی استاندارد ایران، اقدام به برگزاری «مسابقه سرایش شعر سازمان ملی استاندارد» کرده است. از شاعران خوش ذوق ایران دعوت می‌کنیم با سرایش شعرهای موضوعی و خلاقانه خویش در تولید ادبیات موزون به منظور استفاده در مناسبت‌ها و رویدادهای فرهنگی تبلیغی مشارکت فرمایند.

زمان مسابقه

شاعران گرانقدر حداکثر تا ۱۰ تیرماه فرصت خواهند داشت شعرهای پیشنهادی خود را از طریق ایمیل publicrelation.gov.ir  ارسال کنند. ذکر نام و  نام خانوادگی، محل تولد، مدرک تحصیلی، شماره تلفن و ارسال یک قطعه عکس الزامی است.

تعداد اشعار

هر یک از شاعران گرانقدر می‌توانند یکبار ایمیل ارسال کنند و در ایمیل ارسالی حداکثر ۳ قطعه شعر بفرستند. ایمیل‌ها یا شعرهای اضافی حذف خواهد شد.

فراخوان مسابقه شعر سازمان ملی استاندارد

داوری مسابقه

پیشنهادهای دریافتی توسط جمعی از اساتید ادبیات و شاعران معاصر بررسی و بهترین‌ها انتخاب و معرفی خواهند شد.

جایزه مسابقه

به شاعران گرانقدری که اشعار آنها به انتخاب هیات داوران رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کند جوایز ارزشمندی تعلق خواهد گرفت و شعرهای ارسالی نیز در مجموعه‌ای منتشر خواهد شد.

ویژگی شعرهای ارسالی

ترجیحاً در قالب‌های کوتاه (تک بیت، دو بیتی، رباعی، غزل یا قطعه) سروده شوند.

جامع و دربرگیرنده مهم‌ترین مفاهیم مستتر در نشان استاندارد (استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی) باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرح وظایف و عملکرد سازمان ملی استاندارد می‌توانید به پرتال سازمان به نشانی isiri.gov.ir مراجعه یا با شماره ۸۸۸۸۹۸۰۱۱ تماس بگیرید.

بیانگر نقش استاندارد در افزایش تولید، ایجاد اشتغال، سلامتی و ایمنی و ارتقای کیفیت زندگی مردم باشد.

ترجیحاً در بردارنده مفاهیم شعارهای سازمان استاندارد ” با استاندارد خاطر جمع باشید” _ ” با کیفیت زندگی کنیم” و ” استاندارد کلید توسعه” باشد.

ساده و قابل فهم برای همه باشد.

شعرهای کلاسیک به لحاظ فنی دارای قواعد وزنی و ساختار شعر کلاسیک ایرانی باشد.

شعرهای نو و کوتاه، از قواعد فنی سرایش شعر نو برخوردار باشد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 43812 ساعت خبر : 1:09 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43812
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات