مجموعه داستان سیاهی چسبناک شب منتشر شد

مجموعه داستان «سیاهی چسبناک شب» نوشته سید محمود حسینی زاد به تازگی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب سیصد و نهمین داستان فارسی مجموعه «جهان تازه داستان» است که توسط این ناشر چاپ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حسینی زاد متولد سال ۱۳۲۵ در تهران و فارغ التحصیل علوم سیاسی از آلمان است که به کار تألیف و ترجمه از زبان آلمانی اشتغال دارد. او در سال ۲۰۱۳ برنده مدال گوته شد.

این نویسنده هم در زمینه ترجمه از زبان آلمانی فعالیت دارد و هم در زمینه تألیف، رمان و مجموعه داستان نوشته است. «این برف کی آمده؟»، «آسمان کیپ ابر» و «سرش را گذاشت روی فلز سرد» مجموعه داستان‌هایی هستند که این نویسنده پیش از این بار همکاری نشر چشمه منتشر کرده است.

رمان پلیسی و معمایی «بیست زخم کاری» هم اثر دیگری بود که همین ناشر به تازگی از حسینی زاد چاپ کرد.

سیاهی چسبناک شب، ۸ داستان را با این عناوین در بر می‌گیرد: این چهار پنج نفر، سیاهی چسبناک شب، هُرم یادها، آن وقت…، کتک خورده بود، کافه تریا، گریه می‌کرد، ردی سربی.

در قسمتی از داستان «آن وقت…» می‌خوانیم:

پدرم فهمیده بود.

اگر پدرت هم نبودم می‌فهمیدم.

فقط گفت بهتر است کمی مراقب باشم، هم از بعضی نظرها و هم این که اولین ترمم شروع می‌شد.

هفته اول ایام دانشجویی تمام شد که حسین آمد تهران. به پدرم معرفی‌اش کردم. هر دو از هم خوششان آمد. می‌دانستم که پدرم در مورد ادامه تحصیلش حرف خواهد زد که زد. حسین هم گفت که قصد دارد ادامه بدهد.

نامه‌های مفصل برای هم می‌دادیم. هیچ وقت این همه نامه ننوشته بودم. دلم می‌خواست گوشه‌ای خلوت پیدا کنم و برایش درددل کنم. با او حرف بزنم.

هر وقت تهران بود، من درس و دانشگاه را کنار می‌گذاشتم. یک عالم مکان بود که من ندیده بودم و نشانم داد، یک عالم برنامه بود که من به فکرم نمی‌رسید و او می‌ریخت و با هم انجام می‌دادیم. ترم اول تمام شد. حسین گفت که به تهران منتقل می‌شود. نمی‌توان تصور کنی چه قدر خوشحال شدم.

آن روز آمده بود دانشگاه. اولین بار بود که به دانشکده ما می‌آمد.

این کتاب با ۸۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۸۰ هزار ریال منتشر شده است.

پایان پیام

منبع: مهر-صادق وفایی

 

کد خبر : 43207 ساعت خبر : 12:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43207
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات