نشست ایرانشناسی در امریکا برگزار می‌شود

نشست ایرانشناسی در امریکا برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، نشست  ایرانشناسی در آمریکا، از سلسله نشست‌های ایران‌شناسی و ایران‌شناسان است که  شنبه(۶ خردادماه) در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود.

رودی مته، متولد سال ۱۹۵۲ میلادی در هلند است و اکنون به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه دلاویر در ایالات متحده آمریکا مشغول فعالیت‌های پژوهشی است. وی به موجب یک قرارداد فرهنگی که در سال ۷-۱۹۷۶ میان هلند و ایران منعقد شد، یک سال را در ایران سپری کرد و پس از سه سال تحقیق و مطالعه در مصر طی سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳، به ایالات متحده رفت و در سال ۱۹۱۱ در رشته مطالعات اسلامی از دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس دکتری گرفت.

از جمله تألیفات این پژوهشگر می‌توان به کتاب «بحران در ایران: زوال صفویه و سقوط اصفهان» (لندن، ۲۰۱۲) اشاره کرد که موفق به کسب جایزۀ دوستی بریتانیا-کویت و جایزۀ جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست که ساعت ۱۱ برگزار می‌شود به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی (صبا)، کوچه خواجه نصیر،شماره ۲ سرای اهل قلم مراجعه کنند.

نشست ایرانشناسی در امریکا برگزار می‌شود

ایران (دربارهٔ این پرونده تلفظ راهنما·اطلاعات، به معنی سرزمین آریایی‌ها) با نام رسمی جمهوری اسلامی ایران، کشوری در جنوب غربی آسیا و در منطقه خاورمیانه با ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومتر مربع وسعت (هفدهم درجهان) و بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۷۹٬۹۲۶٬۲۷۰ نفر جمعیت (هجدهم درجهان) است.

ایران از شمال با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان، از شرق با افغانستان و پاکستان و از غرب با ترکیه و عراق همسایه است و همچنین از شمال به دریای خزر (کاسپین) و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان محدود می‌شود، که دو منطقهٔ نخست از مناطق مهم استخراج نفت و گاز در جهان هستند.

ایران از اعضای مؤسس سازمان ملل متحد، سازمان اکو، جنبش عدم تعهد، سازمان کنفرانس اسلامی و اوپک است. سیستم سیاسی کنونی ایران بر اساس قانون اساسی ۱۳۵۷ (۱۹۷۹) بنا شده‌است که ترکیبی از یک دموکراسی نیابتی (دموکراسی پارلمانی یا مجلسی) با یک حاکمیت دینی است که فقهای اسلامی تحت یک مفهوم (رهبر ایران) بر آن حکمرانی می‌کنند. حکومت مشروطه سلطنتی دودمان پهلوی در ایران با انقلاب ۱۳۵۷ سرنگون شده و نظام جمهوری اسلامی جایگزین شد.

پایان پیام

 

کد خبر : 43162 ساعت خبر : 1:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43162
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات