نیاز اجتماعی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

نیاز اجتماعیِ حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: برای هر مطالبه و درخواستی پیش از آن‌که مطرح شود بایستی بستر مناسب را فراهم کرد. حضور زنان در ورزشگاه‌ها و تماشای مسابقات ورزشی هم یکی از همین مطالبات است. که الحق زنان در چند سال اخیر با حضور فعال‌شان و افتخارآفرینی‌های مختلف نشان داده‌اند که این بستر را فراهم کرده‌اند.

از سوی دیگر، مسلما حضور زنان در ورزشگاه‌ها قوانینی را ایجاد می‌کند که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مسابقه والیبال ایران و بلژیک نوید دلگرم کننده‌ای بود برای زنان علاقه‌مند به ورزش که معتقدند به دلیل قوانین خاص از حق تماشای یک مسابقه زنده در استادیوم مهجور مانده‌اند. درست است که بخش اعظمی از زنان حاضر در ورزشگاه مدعو بودند اما همین اتفاق و این‌که تعدادی هم با خریدن بلیت‌های اینترنتی آمده بودند قدم مثبتی است که نمی‌شود نادیده‌اش گرفت.

به‌هر حال رفتن به ورزشگاه و دیدن مسابقات به صورت زنده هیجانات خاص خودش را دارد. اصلا همین که زن‌ها هم بدانند می‌توانند به عنوان یک انسان، صرف نظر از جنسیت از تماشای یک مسابقه ورزشی لذت ببرند وجودشان را غرق شادی خواهد کرد. به هر حال باید پذیرفت همه‌ی زن‌ها را خرید کردن، آشپزی، کتاب خواندن و یا هر کار دیگری که برای جنس زن کلیشه شده راضی نمی‌کند. حتما نباید به صرف زن بودن یا مرد بودن یک‌سری خصوصیات را یدک کشید.

نیاز اجتماعیِ حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

زن بودن و مرد بودن را اگر کنار بگذاریم آنوقت می‌بینیم برای بانوان ورزشکار یا ورزش‌دوست شاید هیچ تفریحی به اندازه تماشای زنده یک مسابقه ورزشی لذت بخش نباشد. پس چه خوب است که طوری کنار هم زندگی کنیم که این امکان از هیچ شخصی سلب نشود. نباید فراموش کرد که این تصمیم درست مثل یک معامله دو طرفه است. اگر در حال حاضر برای خانم‌ها این شرایط فراهم شده قطعا یک سری الزامات هم کنارش قرار دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان به استمرار این چنین اتفاق‌ها کمک کرد. درست است که اکنون امکان تماشای بعضی ورزش‌ها برای زن‌ها وجود دارد امیدوارم روزی برسد که حضور زن‌ها برای هر ورزشی بلامانع باشد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 44063 ساعت خبر : 0:34 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=44063
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات