والیبالیست‌های قلدر را کنار بگذارید

والیبالیست‌های قلدر را کنار بگذارید

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: تیم ‌والیبال ایران در سومین بازی خود توانست لهستان را شکست دهد. این پیروزی شیرین در حالی به‌دست آمد که تیم ایران بازیکنان نامی خود را در اختیار نداشت. تغییرات اجباری در تیم ملی والیبال ایران در این بازی رخ داد و بازیکنانی چون معنوی‌نژاد، فائزی، سال‌افزون و قرا در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند و نسبت به دیگران بازیکنان که جزو نفرات اصلی هستند و در بازی‌های گذشته حضور داشتند نمایش بهتری ارائه دادند.
چند سالی می‌شود که بازیکن‌سالاری در تیم ملی و لیگ برتر والیبال کشور موج می‌زند. بازیکنان بزرگ تیم ملی عملا عنان تیم‌ را در اختیار گرفته‌ بودند. کواچ و لوزانو را همین نام‌ها سرنگون کردند. همگی به یاد داریم در لیگ جهانی، سعید معروف بود که به‌جای کواچ تعویض می‌کرد و دستور تغییر تاکتیک می‌داد یا شرکت نکردن بزرگان تیم، مثل معروف، محمودی و موسوی در رژه تیم در بازی‌های المپیک دذ حمایت از سرپرست تیم.

والیبالیست‌های قلدر را کنار بگذارید
همین دخالت‌ها بود که موفق‌ترین مربی ملی والیبال ایران یعنی کواچ را از تیم ملی فراری داد. در تورنمنت واگنر لهستان که تیم ملی به فرانسه، ژاپن و لهستان باخت و در بین چهار تیم آخر شد کواچ گفت‌وگویی با یکی از سایت‌های لهستانی انجام داده بود و به صراحت اعلام کرد که بازیکنان تیم ملی ایران دیگر به حرف وی گوش نمی‌دهند و آنچه را که خود می‌خواهند در زمین پیاده می‌کنند
نام‌های بزرگ در لیگ داخلی والیبال کشور هر آتشی بسوزانند مورد لطف قرار می‌گیرند ولی کوچک‌ترین بداخلاقی بازیکنان کم‌آوازه‌تر، با سخت‌ترین جریمه‌ها روبه‌رو می‌شود. سعید معروف و شهرام محمودی که حالا از تیم ملی خداحافظی کرده است در این سال‌ها مشکلاتی را در لیگ به وجود آورده‌اند ولی همیشه با پا درمیانی فدراسیون تنبیه نشده‌اند.

والیبالیست‌های قلدر را کنار بگذارید
فدراسیون والیبال و در راس آن محمدرضا داورزنی، در به وجود آمدن این وضعیت مقصر اصلی است. وقتی در همه رده‌های سنی پایه، بازیکنان ما حرف نخست را در آسیا می‌زنند و در بازی‌های جهانی می‌درخشند دیگر چه نیازی به ماست‌مالی حضور نیافتن دل‌به‌خواه موسوی در لیگ جهانی وجود دارد. موسوی که بنا بر اخبار منتشر شده، کولاکویچ سرمربی تیم ملی را تحت فشار قرار داده است تا در لیگ جهانی استراحت کند و حضور نداشته باشد و هیچ مصدومیت ندارد. چون در بازی‌های آخر لیگ به قدرت هرچه تمام‌تر شرکت کرد. کسی منکر عملکرد فنی بازیکنان چون معروف و موسوی نیست ولی بهادادن بیش از حد به بازیکنان و جلوگیری نکردن از قلدری آنها، موجب بی‌انگیزه شدن بازیکنان جوان پشت سر آنها می‌شود.
بازی لهستان می‌تواند نقطه عطفی در روند تیم ملی والیبال باشد. روزی که به جای نام‌ها، آماده‌ها بازی کردند و یک پیروزی شیرین کسب کردند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 43723 ساعت خبر : 2:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43723
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات