پیاز رنده رنده منتشر شد

مجموعه شعر  پیاز رَنده رَنده، سرودهای منیره هاشمی برای گروه سنی خردسال است که به تازگی توسط سوره مهر منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از سوره مهر، هاشمی درباره این اثر اظهار داشت: این مجموعه شامل ۱۲قطعه شعر برای گروه سنی خردسال است که سرودها نیز از مضامین تشکیل شده  که برای بچه‌ها قابل درک هستند.

این شاعر کودک همچنین ادامه داد: من سالهاست مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم لذا با روحیات بچه‌ها و حرف‌های روزمره آنان آشنا هستم ، حتی کتاب‌هایی که بچه‌ها و خانواده‌های آنان به امانت می‌برند نیز به من درباره شناخت روحیات بچه‌ها کمک می کند.

هاشمی همچنین درباره تفاوت گروه سنی خردسال و کودک اظهار داشت: تفاوت‌های زیادی بین این دو گروه سنی از لحاظ زبانی و تجربیاتی که می‌آموزند وجود دارد. درگروه سنی خردسال آهنگین بودن شعرها حایز اهمیت است در صورتی که گروه سنی کودک به سبب کسب تجربه مدرسه و آموختن خط دنیای پیرامون آنها تفاوت دارد.

این شاعر و نویسنده کودکان و نوجوانان درباره گروه‌های سنی الفبایی نیز خاطرنشان کرد: دنیای بچه‌ها عوض شده است این را می‌توان از تغییر کتاب های درسی کودکان ملاحظه کرد، این تغییر را حتی متولیان‌آموزشی احساس کرده‌اند. ما امروزه شاهد آن هستیم که بچه‌ها زودتر به گروه سنی نوجوان می‌رسند لذا باید تغییراتی در این گروه سنی الفبایی ایجاد شود.

در یکی از این سرودهای « پیاز رَنده رَنده» هاشمی اینگونه سروده است:

گربه رو نردبونه

به فکر آسمونه

دستاشو برده بالا

می‌خواد بپّره حالا

میو میو می‌خنده

می‌گه شده پرنده

کلاغه می‌گه: چه حرفا!

گربه و این‌قدر ادا؟

آهای دست‌وپاچلفتی

از اون بالا نیفتی

پایان پیام

 

کد خبر : 43021 ساعت خبر : 3:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43021
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات