گزارش گاردین از رونق گردشگری در دوران روحانی

گزارش گاردین از رونق گردشگری در دوران روحانی
یکی از بخش‌هایی که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای رورنق اقتصاد کشور بر آن تأکید زیاد (در کارزار انتخاباتی اخیر و پیش از آن در طول چهار سال اول دولت تدبیر و امید) داشت رونق بخشیدن به صنعت گردشگری و کسب درآمد سریع‌تر و اشتغال‌زایی از این صنعت بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روزنامه بریتانیایی گاردین در گزارشی درباره رونق گردشگری در ایران نوشت: «کتاب‌های راهنمای گردشگری برای سفر به ایران پررونق شده است چراکه روحانی خواستار باز شدن درهای ایران به روی خارجی‌ها و گردشگران است. با توجه به افزایش تعداد بازدیدکنندگان در ایران و افزایش ساخت هتل‌های بهتر از قبل، ایران دوباره جایگاه خود را در جامعه بین‌المللی پیدا خواهد کرد اما در این میان عده‌ای نیز نگران هستند و هراسان به رشد صنعت گردشگری در ایران نگاه می‌کنند.»

گزارش گاردین

در ادامه گزارش گاردین آمد: «گردشگری هم پول و هم وجهه بین‌المللی مثبت برای ایران به ارمغان می‌آورد. این نظر یک دانشجوی رشته الهیات است که مشتاقانه به افزایش سفر گردشگران خارجی به ایران نگاه می‌کند. او معتقد است که ذهنیت گردشگران پس از ورود به ایران از ذهنیتی که پیش از آن از ایران داشته‌اند متفاوت خواهد بود. حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران شهرت خود را مدیون باز کردن درهای ایران به سوی جهان پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها است. او خواستار جذب سرمایه‌گذاری خارجی است. روحانی با حمایت گسترده رای‌دهندگان در هفته گذشته در انتخابات بار دیگر پیروز شد. ایرانیان شاهد سیل گردشگران خارجی هستند که به ایران سفر می‌کنند. مسعود محمدیان یک راننده کامیون سابق که با پس‌انداز خود یک کافه کوچک کمی دورتر از میدان اصلی شهر اصفهان باز کرده است می‌گوید: «اصفهان با سفر گردشگران زنده است و زندگی می‌کند و من بسیار خوشحالم که روحانی دوباره رئیس‌جمهوری اسلامی شد.»

سفر گردشگران اروپایی از فرانسه، ایتالیا و آلمان به ایران

این روزنامه در گزارشش اشاره کرد: «گردشگری در ایران ممکن است کار دشواری باشد. برخی مسائل و رویدادهای سیاسی و همچنین محدودیت‌های اجتماعی در ایران وجود دارند. با این حال ده‌ها هزار نفر از خارجی‌ها تصمیم گرفته‌اند که باوجود محدودیت‌های اجتماعی در ایران از جاذبه‌های آن کشور بازدید کنند. اروپایی‌ها از کشورهایی از جمله فرانسه، ایتالیا و آلمان به ایران سفر می‌کنند. این کشورها اصلی‌ترین کشورهایی هستند که گردشگران شأن به ایران سفر می‌کنند. از سوی دیگر گردشگران از ژاپن و چین نیز به تهران سفر می‌کنند. ”سیمونتا مارفولیا یکی از جهانگردان ایتالیایی می‌گوید زمانی که تحریم‌های ضد ایرانی لغو شدند بلافاصله تصمیم به سفر به ایران گرفت. او گفت که پیش از سفر، شعرهای ایران را خوانده و علاقه‌مند به تاریخ این کشور بود. مارفولیا بیان کرد: ”واقعا خوشحالم که به ایران سفر کردم. این کشور مردم فوق‌العاده‌ای دارد. مهمان‌نواز هستند و روابط بسیار دوستانه‌ای دارند“.»

گاردین با اشاره به اینکه علاوه بر میراث‌فرهنگی و تاریخی غنی از جمله بنای باستانی تخت جمشید در شیراز و دیگر بناها در اصفهان، کاشان، تبریز و… دوستداران غذا نیز می‌توانند به ایران سفر کنند تأکید کرد علاوه بر غذا، صنایع‌دستی و فرش ایران نیز از دیگر جاذبه‌های این کشور هستند. همچنین سواحل زیبا در کنار صحراها و بیابان‌ها و کوه‌های پوشیده از برف ایران، تمام این زیبایی‌ها را در کنار هم دارند.

در این گزارش اشاره شد که به دلیل پابرجا باقی ماندن تحریم‌های آمریکا در حوزه غیر هسته‌ای علیه ایران، شرکت‌های امریکایی نمی‌توانند در ایران هتل افتتاح کنند. در عوض شرکت‌هایی مثل گروه هتل‌های روتانا دبی در ایران برنامه برای افتتاح هتل تازه‌ای در اصفهان دارند. از سوی دیگر مجموعه‌ای از هتل‌های زنجیره‌ای فرانسوی نیز خواستار افتتاح هتل‌های تازه در ایران هستند. شرکت اسپانیایی گروه هتل‌های پارادورس نیز در این زمینه فعال است.»

پایان یپام

کد خبر : 43433 ساعت خبر : 0:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43433
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات