یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان برای بافت‌های تاریخی لرستان

یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان برای بافت‌های تاریخی لرستان

معاون میراث فرهنگی لرستان گفت: یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان اعتبار برای پل‌ها و بافت‌های تاریخی استان مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، اسکندر  فلاح‌وند ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: سهم میراث فرهنگی از اعتبارات شناور سال ۹۵ معادل ۴۱۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان بوده که آنچه از طریق میراث فرهنگی مصوب شد ۷۲ میلیارد تومان بود که از این میزان ۴۶ میلیارد و ۶۴۸ میلیون تومان به‌صورت نقدی جذب شد و سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز اوراق خزانه ملی بود و درمجموع ۵۰ میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان جذب شد که تقریباً ۱۲ و یک‌دهم درصد کل کشور را جذب کرد.

وی با اشاره به اعتبار آزادسازی قلعه فلک الافلاک افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده این اعتبار تحت‌الشعاع تمامی اعتبارات استان قرار گرفت اما در حوزه زیرساخت‌های گردشگری دو میلیارد تومان سهم استان بود که مبلغی از آن به دلیل جابه‌جایی‌های اعتباری صورت گرفته جذب نشد که این موضوع در تمامی کشور صورت گرفت.

یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان برای بافت‌های تاریخی لرستان

معاون توسعه و مدیریت میراث فرهنگی استان لرستان بیان کرد: اعتبار جذب‌شده برای مساجد استان لرستان نیز معادل ۳۰۰ میلیون تومان است و نیز برای مسجد امام بروجرد ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده که طی قراردادی که با پیمانکار منعقدشده پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان اعتبار برای پل‌ها و بافت‌های تاریخی استان لرستان مصوب شده و یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون تومان جذب‌شده که ۱۷ میلیون تومان بیشتر از مصوبه است.

فلاح‌وند با اشاره به جمع‌بندی اعتبارات سال ۹۶ به لزوم ساماندهی و اجرای خزانه استاندارد برای اشیا میراث فرهنگی این استان تأکید کرد و گفت: این امر نیازمند جدیت و پشتیبانی استاندار است که با توجه به اینکه میراث فرهنگی پل ارتباطی فرهنگ گذشتگان و نسل آینده است اما متأسفانه این پل مستحکم نیست و باید گنجینه در خور شأن استان لرستان ایجاد شود.

وی افزود: تقریباً حدود ۱۲ هزار شیء تاریخی در استان لرستان وجود دارد که متأسفانه جایگاه نگهداری آن‌ها براساس استانداردهای موجود نیست و باید با استانداردهای خاص خود نگهداری شود و ایجاد خزانه استاندارد برای اشیا میراث فرهنگی ۵ تا ۶ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

پایان پیام

کد خبر : 43538 ساعت خبر : 1:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43538
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

یعنی آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک باز هم به آینده حواله داده شد؟اگر این قلعه بی نظیر به جای خرم آباد در هر شهر دیگری بود سالها پیش در میراث جهانی یونسکو ثبت و به جاذبه درآمدزای گردشگری تبدیل میشد.حیف این قلعه با قدمت ۲۰۰۰سال که در سایه بی توجهی های مسوولان لرستان هیچ سودآوری و اشتغال زایی برای لرستانیها نداشته.کمی آن طرفتر مجموعه نقش جهان با۴۰۰سال قدمت ثبت جهانی شد و به منبع بزرگ جذب توریست و تولید ثروت برای اصفهانیها تبدیل شده!