گلونی

ابلاغ مراتب ثبت ۴ میراث طبیعی ملی به استاندار یزد

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با ارسال نامه‌هایی جداگانه، مراتب ثبت چهار میراث طبیعی در فهرست آثار ملی را به استاندار یزد ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در نامه‌ رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به سیدمحمد میرمحمدی آمده است:

«در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور مصوب دی‌ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به‌شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۱۵ ه، هیئت محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی، ”دشت کم خطاب“ ــ واقع در استان یزد، شهرستان میبد، بخش ندوشن، دهستان ندوشن، ۵۰ کیلومتری غرب روستای صدرآباد ــ پس از تشریفات قانونی لازم، به‌شماره ۳۵۹ مورخ ۹۵/۱۱/۱۹ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به‌ثبت رسیده که بدین‌وسیله ابلاغ می‌شود.

اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این سازمان است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر برعهده این سازمان خواهد بود؛ هر گونه دخل و تصریف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود ممنوع است.

همچنین زهرا احمدی‌پور در نامه‌هایی جداگانه مراتب ثبت «غار سنگ آتش شهرستان میبد» واقع در شهرستان میبد به شماره ۳۹۱، «سنگاب بیشه در (دیگ جن) بافق» واقع در شهرستان بافق به شماره ۳۸۹ و «چشمه آب ترش ندوشن» واقع در شهرستان میبد به شماره ۳۹۰ را به استاندار یزد ابلاغ کرد.

پایان پیام

 

خروج از نسخه موبایل