گلونی

بیمارستان شفا فوق‌تخصصی است؟

بیمارستان شفا فوق‌تخصصی است؟

بیمارستان شفا فوق‌تخصصی است؟

سه‌شبه گذشته تعدادی از مردم خرم‌آباد در انتقاد از عملکرد پزشکان بیمارستان شفا مقابل دانشگاه علوم پزشکی لرستان تجمع اعتراض‌آمیز کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این افراد با در دست داشتن پلاکارد و تصاویری از عزیزان متوفی خود، به قصور و نبود پزشک، کمبود تجهیزات پزشکی بیمارستان شفا خرم‌آباد اعتراض کردند؛ این افراد قصور پزشکی و موارد یاد شده را دلیل از دست رفتن عزیزان خود می‌دانستند.

بعد از این اعتراض، مدیر کل تعزیرات حکومتی لرستان نیز در گفت‌وگویی گفت: در بیمارستان شفا خرم‌آباد تحت عنوان تبلیغ بر خلاف واقع فعالیت انجام می‌شود و آن طور که به مردم منتقل می‌کنند فوق تخصص نیست.

بیمارستان شفا فوق‌تخصصی است؟

وی افزود: در حالی که باید مسئول فنی و پزشک فوق تخصص در بخش‌های مربوطه داشته باشند، اما بعضا پزشک عمومی در کسوت پزشکان متخصص کار می‌کند.

در جواب این اعتراض‌ها بیمارستان شفا هم در جوابیه‌ای، همه تهمت‌ها را رد کرد.

در جواب مدیران این بیمارستان آمده است: خلاف آنچه عزیزان به‌ظاهر پیگیر امور و مطالبات مردم در فضای مجازی و تجمعات غیرقانونی در خصوص عنوان “فوق تخصصی ” بیمارستان شفا ایراد سخن می‌کنند و بعضاً از زبان مسئولین استانی در خصوص بیمارستان “فوق تخصصی” و تجهیزات و نیروی انسانی شرایطی را بیان می‌کنند، اگر از راه قانونی پیگیری از مراجع ذی‌ربط را انجام می‌دادند به‌زحمت نمی‌افتادند! و فضای سالم درمان استان را مسموم نمی‌کردند!

در پروانه بهره‌برداری بیمارستان که از طرف وزارت بهداشت بالاترین مرجع ذیصلاح در امور درمان صادرشده است مجوز چندین بخش فوق تخصصی (جراحی قلب باز،  درمان ناباروری، آنژیوگرافی، بخشه‌ای مراقبت ویژه  (CCU ، ICU‌ ، NICU‌ ، POST CCU ، ICU OH) در کنار بخش‌های تخصصی صادرشده است  که قطعاً بدون بررسی و بازدید از تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی اجازه فعالیت صادر نشده است!؟

بیمارستان شفا فوق‌تخصصی است؟

افرادی که خود بر این امور آگاه‌اند و آگاهانه از احساسات مردم سوءاستفاده می‌کنند و می‌خواهند وجهه یک مرکز خدمتگزار استان را که ۷۰۰ نیروی متخصص و با تحصیلات دانشگاهی به‌طور شبانه‌روز در حال تلاش برای سلامت مردم هستند و تمام تلاش خود را در جهت اجرای استانداردهای درمان انجام می‌دهند که اخذ گواهی درجه‌یک اعتباربخشی ملی در ۴سال متوالی گواه این امر است.

دست‌های آلوده و فاسدی پشت این قضایا هستند که نمی‌خواهند فعالیت‌های استاندارد در این استان به اجرا درآیند.

مطالب قابل‌توجه همکاران و هم شهریان محترم

اولا : برابر با بند ۳ که در پاسخ به سازمان نظام پزشکی خرم‌آباد در خصوص استفاده از عنوان فوق تخصصی برابر عرف جاری کشور انجام شده و هیچ منع قانونی ندارد.

ثانیا: تا عملی در قانون جرم انگاری نشده طبق ماده ۲ قانون مجازات اسلامی که تعریف جرم در آن احصاء شده است استفاده از عنوان فوق تخصصی نه تنها تخلف و جرم نیست بلکه کاملا منطبق با عرف جاری و قانون است.

ثالثا:افراد مغرض که هیچگونه مستندی در خصوص ادعاهای کذب خود نداشته صرفا برای باج‌خواهی و تخریب این مجموعه اقدام به تبلیغات خلاف واقع نموده‌اند که همگی کذب محض و اقدام این افراد غیر از نشر اکاذیب محض بلکه جرم تحصن غیرقانونی و تشویش اذهان عمومی و بدون مجوز بوده که در جای خود قابل مجازات است. آنچه مسلم است دست‌های پنهان و کینه جویانه مغرض است که سعی در تشویش اذهان عمومی علیه مجموعه بیمارستان شفا را داشته و بر هر کس واجب است در انتشار حقایق و روسیاه نمودن این افراد کوچک‌ترین تعللی نداشته و اهتمام کامل در این خصوص مصروف دارند.”

بیمارستان شفا فوق‌تخصصی است؟

با وجود این جوابیه، شهروندان خرم‌آبادی خوب می‌دانند که واقعیت بیمارستان‌های این شهر و به‌ویژه بیمارستان شفا چیز دیگری است. اشتباهات وحشتناک پزشکی و سهل‌انگاری‌ها هربار فاجعه‌ای به‌بار می‌آورد و خانواده ای را داغ‌دار می‌کند.

بیمارستان‌های دولتی مانند شهدای عشایر که از نظر وجود پزشک متخصص در وضعیت تقریبا مناسبی قرار دارند، به قدری شلوغ و کثیف هستند که برخی بیماران قید آن را می‌زنند و سراغ بیمارستان‌های خصوصی چون شفا می‌روند و انتظار دارند در برابر هزینه بالایی که می‌پردازند خدمات مناسبی دریافت کنند. تبلیغات گسترده این بیمارستان‌‌ها هم شاید دلیل دیگری باشد برای جذب بیماران. ولی در این بیمارستان‌ها نیز با کمبود پزشک متخصص و کادر پرستاری مجرب مواجه می‌شوند. مدیران بیمارستان شفا به جای اینکه همه تقصیرها را گردن دست‌های آلوده و فاسد بیندازند، باید فکری به حال وکیفیت درمانی بیمارستان خود بکنند.

وضعیت درمانی در خرم‌آباد اگرچه با گذشته تغییراتی داشته است و تا حدودی بهبود را می‌شود مشاهده کرد، ولی هنوز تا رسیدن به نقطه‌ای که بیماران با خیال آسوده و دلی آرام خود را به پزشکان آنها بسپارند فاصله زیادی دارند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل