گلونی

جشن روز ملی دماوند در رینه برگزار شد

جشن روز ملی تیرگان و روز ملی دماوند با شرکت دکتر طالبیان معاون سازمان گردشگری و میراث فرهنگی، فرماندار رینه، مدیرکل محیط‌زیست استان مازندران آقای مهندس ابراهیمی کارنامی، تشکل‌های مازندران و سایر تشکل‌های ایران در شهر «رینه» نزدیک‌ترین شهر به قله دماوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلونی، دکتر طالبیان معاون سازمان گردشگی و میراث فرهنگی در این مراسم گفت: برای ثبت جهانی دماوند باید مدیریت یکپارچه انجام داد و اگر همه مسئولین محترم و همه اقشار در این رابطه کمک کنند و مدارک را گردآوری کنیم می‌توانیم به آن برسیم. برای این کار نیاز به دبیرخانه داریم. در ابتدا از شهردار محترم می‌خواهم موزه‌های رینه را برای این منظور در اختیار بگذارند.

طالبیان به جلسه‌ای در روز دوم مردادماه اشاره کرد و از حضار خواست تا با مشارکت محققان و مسئولان، برای تبادل نظرات خود در آن شرکت کنند.

در بخش دیگری از این مراسم مدیر کل محیط‌زیست استان مازندران گفت: جدیدا برداشت معدن از داخل جنگل‌های هیرکانی شدت یافته است. اگر الویت مازندران گردشگری است، بیاییم از این ظرفیت استفاده کنیم. با اینکه طرح تنفس جنگل انجام می‌شود، ما نمی‌دانیم با زباله‌ها چه کنیم. گرچه الویت ما نیست، اما در مورد پسآب توانستیم برای ۵ شهر از بانک جهانی ردیف بگیریم.

از دیگر برنامه‌های این جشن، تقدیر از آقای پیر طاهر فعال محیط‌زیست سوادکوهی به‌خاطر مهربانی‌ با جانوران بود.

همچنین شهردار رینه، با اختصاص موزه رینه به دبیرخانه ثبت دماوند موافقت کرد و دکتر طالبیان نیز این تفاهم‌نامه را برای شروع کار امضا کرد.

پایان پیام

گزارش‌گر: نرگس روحانی

خروج از نسخه موبایل