گلونی

دختران‌تان را از بدنش متنفر نکنید

نگاه‌های آزاردهنده مردان به سینه‌های در حال رشد باعث می‌شود که از بدن خود متنفر شوند.

پایگاه خبری گلونی، محبوبه مظاهری: من مشاور هستم و به دردهای دل دختران زیادی گوش دادم و همراه با آنها گریستم.

یکی از مراجعانم که خانم ۱۸ ساله‌ای بود تعریف می‌کرد که خواب سنگینی دارد و گرمایی است و عادت داشته تابستان‌ها با لباس زیر در زیر ملافه می‌خوابیده و همیشه در اتاقش را می‌بسته است.

می‌گفت بارها در حالت خواب و بیداری برادرش را می‌دیده که بالای سرش ایستاده و او را نگاه می‌کند و فکر می‌کرده خواب می‌بیند و بعد چند بار با دستی که روی سینه‌هایش حرکت می‌کرده از خواب بیدار شده و دیده است برادرش از اتاق بیرون می‌دود. او ولی از ترس کتک خوردن این موضوع را به والدینش اطلاع نداده است.

دخترها از سن ۱۰ تا ۱۴ سالگی که کم کم سینه‌هایشان رشد می‌کند و به بلوغ می‌رسند، بسیار آسیب‌پذیر هستند و در این سنین برادر، پدر یا اقوام نزدیک و دوستان خانوادگی به آنها تعرض می‌کنند و یا با نگاه آزارشان می‌دهند.

نگاه‌های آزاردهنده مردان به سینه‌های در حال رشد باعث می‌شود که از بدن خود متنفر شوند. لباس‌های گشاد بپوشند و رژیم‌های سخت لاغری بگیرند و یا سینه‌های خود را با شال سفت ببندند که به رشد سینه‌ها آسیب می‌زند.

فرقی هم نمی‌کند که این کودک در چه خانواده‌ای زندگی می‌کند، در پایین شهر یا بالای شهر، در خانواده تحصیل‌کرده یا بی‌سواد، در هر خانواده‌ای که دختر نوجوان بین ۱۰ تا ۱۴ ساله زندگی می‌کند و پسر جوانی در آن خانه با هر نسبتی رفت و آمد دارد، خطر تجاوز به روان و جسم دختر وجود دارد.

ضروری است که والدین با پسران خود صحبت کرده و مسایل جنسی را برایشان توضیح دهند و پسران را با بدن خود و بدن دختران آشنا کنند و به آنها بیاموزند که باید به خواهر خود و دختران دیگر احترام گذاشته و آگاه شوند که این رفتار آنها چه آسیبی به روان دختر وارد می‌کند.

و دختران یاد بگیرند که خجالت نکشند. سکوت نکنند. مطیع و فرمانبردار نباشند. فریاد بزنند. جیغ بزنند و کمک بخواهند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل