گلونی

فائو ستاد احیای دریاچه ارومیه را حمایت می‌کند

سرپرست دفتر سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در تهران و مشاور ارشد فنی پروژه احیای دریاچه ارومیه گفت: هدف ما کمک به ستاد احیای دریاچه ارومیه برای رسیدن به سطح اکولوژیک است و در این راستا به همکاری همه فعالان در این زمینه نیازمندیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ‘فابیو گریتا’ روز چهارشنبه در سلسله نشست‌های تخصصی احیای دریاچه ارومیه در تبریز افزود: مؤلفه‌های مختلفی متأثر از بحران دریاچه ارومیه هستند که در راستای برنامه‌های احیا، نباید آنها را جدا از هم تصور کنیم.

وی ادامه داد: ضروری است تعادلی بین همه این مؤلفه‌ها اعم از مؤلفه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و اشتغال ایجاد و تمام جزئیات در کنار هم قرار داده شود.

نماینده دفتر مرکزی و اقتصاددان ارشد فائو نیز در این نشست با بیان اینکه باید بر روی مسائل مختلفی تمرکز کنیم، گفت: اصلی‌ترین مشکل حاصل از بحران دریاچه ارومیه، مشکل اجتماعی و اقتصادی است.

عزیز البحری، افزود: باید راه‌حل‌های متناسب به‌نحوی که همه مسائل به‌صورت یکپارچه مورد بررسی قرار گیرد، طراحی و برای اجرا به ستاد احیای دریاچه ارومیه ارائه شود.

در این نشست یک‌روزه که در دفتر مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، متخصصان و کارشناسان اعزامی از سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه و همچنین نمایندگان سازمان‌های دولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد استان، در خصوص الزامات احیای دریاچه ارومیه بحث و تبادل نظر کردند.

دریاچه ارومیه به‌عنوان بزرگ‌ترین دریاچه شور جهان از حدود دو دهه قبل به دلیل خشک‌سالی‌های گسترده و مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی دچار مشکل شده است.

دولت تدبیر و امید از همان آغاز به کار خود احیا و تثبیت دریاچه ارومیه را وجهه همت خود قرار داده است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل