اختلالات اضطرابی کودکان لرستانی هشداردهنده است

اختلالات اضطرابی کودکان لرستانی هشداردهنده است

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: به وضعیت اختلالات اضطرابی کودکان استان خیلی خوش بین نیستیم چرا که براساس آمار وضعیت اختلالات اضطرابی کودکان هشداردهنده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، اسدالله حیدری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات بهزیستی لرستان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار داشت: بخشی از علل آسیب‌های اجتماعی جامعه ناشی از ناآگاهی است که در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند برای روشنگری پای کار بیایند.

وی خاطرنشان کرد:  بهزیستی علاوه بر کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی بحث پیشگیری از معلولیت‌ها را نیز دنبال می‌کند چرا که بخش عمده‌ای از معلولیت‌ها ناشی از عدم اطلاع و آگاهی والدین است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان عنوان کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از معلولیت‌ها منابع مالی دولت محدود است البته مسئله فقط منابع مالی نیست باید سرمایه‌های اجتماعی نیز به کمک بیایند بنابراین زمانی می‌توانیم یک جامعه توسعه یافته داشته باشیم که بخشی از کار را به مردم بسپاریم.

اختلالات اضطرابی کودکان لرستانی هشداردهنده است

وی بیان کرد: در سازمان بهزیستی فعالیت‌ها را اجتماع محور کرده‌ایم به نحوی که هم اکنون بیش از ۶۰۰ موسسه، مرکز و کلینیک به افراد متعهد و متخصص واگذار شده است و بهزیستی تنها نقش یک ناظر را ایفا می‌کند.

حیدری تصریح کرد: رسانه‌های استان در جهت گفتمان‌سازی اجتماعی کمک کنند تا بتوانیم به آن اهداف اجتماع محور دست پیدا کنیم.

به وضعیت اختلالات اضطرابی کودکان استان خوش‌بین نیستیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به وضعیت اختلالات اضطرابی کودکان استان خیلی خوشبین نیستیم چرا که براساس آمار وضعیت اختلالات اضطرابی کودکان هشداردهنده است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان بهترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را تعمق باور دینی و ترویج فرهنگ ملی دانست و خاطرنشان کرد: اگر به این دو مسئله اعتقاد داشته باشیم می‌توان جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را گرفت.

حیدری عنوان کرد: جهت‌گیری کلی بهزیستی لرستان ناشی از سیاست‌های کلی وزارت رفاه و بهزیستی است که در این رابطه دو استراتژی جدی ابلاغ و در حال پیگیری است.

وی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها را یکی از سیاست‌های ابلاغی در حال پیگیری دانست و بیان کرد: بهزیستی لرستان تمام امکانات را در این زمینه بسیج کرده است.

اختلالات اضطرابی کودکان لرستانی هشداردهنده است

مدیرکل بهزیستی استان لرستان تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این سیاست‌های ابلاغی جهت پیشگیری و کنترل آسیبهای اجتماعی دنبال می‌شود.

وی گفت: سیاست سازمان بهزیستی بر این است که سالمندان به مراکز سپرده نشوند چون معتقدیم حضور سالمند در خانواده سبب استحکام خانواده می‌شود.

حیدری با بیان اینکه در بحث نگهداری سالمندان، سیاست سازمان بهزیستی مراقبت در منزل است، اظهار داشت: بهزیستی برای نظارت بر مرکز نگهداری سالمندان سه سطح نظارتی دارد نخست نظارت بر شهرستان ها دوم نظارت بر ستاد و سوم نظارت الکترونیک وضعی که تمام اعمال را در غیاب تیم تخصصی نظارت ثبت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی لرستان در بحث نگهداری از سالمندان رتبه چهارم کشور را دارد، افزود: میزان امید به زندگی در مردان استان لرستان ۷۲سال و در زنان ۷۳ سال است.

بروجرد دارای پیرترین جمعیت استان

مدیرکل بهزیستی استان لرستان با اشاره به افزایش سالمندی در جمعیت برخی از شهرستانهای استان عنوان کرد: بیشترین پیری جمعیت در شهرستان بروجرد و جوانترین جمعیت مربوط به شهرستان کوهدشت است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان بروجرد و ازنا جمعیت پیر بیشتری دارند باید به برنامه سالمندی این دو شهرستان توجه ویژه شود که در این راستا بناست سه مرکز فرزانگان توسط خود سالمندان ایجاد شود و براساس نیاز خدماتی را ارائه دهند.

حیدری به ارائه ۵۰۰ هزار نفر خدمت در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی  و معلولیت ها در سال گذشته اشاره کرد و گفت:  بهزیستی لرستان در در تمامی بخش ها زیر ۳۰ درصد فعالیت ندارد.

وی تصریح کرد: استان لرستان در بحث طلاق استان هفدهم کشور است و وضعیت بدی ندارد اما باید  جهت کاهش طلاق آمادگی وجود داشته باشد.

اختلالات اضطرابی کودکان لرستانی هشداردهنده است

مدیرکل بهزیستی استان لرستان خاطرنشان کرد:  امسال در هفته قوه قضائیه با توجه به توافقی که با دستگاه قضایی استان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که تمامی دعاوی خانواده قبل از مطرح شدن در دادگاه خانواده به مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع داده شوند.

وی اظهار داشت: ما خواهان این هستیم دادگستری لرستان تمام انواع طلاق‌ها را به مرکز بهزیستی ارجاع دهد چون با توجه به ساختارهایی که در بهزیستی وجود دارد می‌تواند سبب کاهش طلاق شود.

رشد تعداد ارجاع فرزندان بدسرپرست ناشی از اعتیاد در لرستان

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با وضعیت فرزندان بد سرپرست افزود: متاسفانه تعداد ارجاع فرزندان بد سرپرست ناشی از اعتیاد در مراکز نگهداری لرستان رو به رشد است.

وی عنوان کرد:  تعداد کودکانی که در مراکز بهزیستی استان نگهداری می‌شوند به دلیل تسهیل در قوانین فرزند خواندگی نسبت به دو سال قبل ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وجود ۶۰۰ کودک کار در لرستان

مدیرکل بهزیستی استان لرستان به وجود ۶۰۰ کودک کار در استان لرستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته چهار مرکز برای ساماندهی کودکان خیابانی ایجاد شد.

وی بیان کرد: مددکاری، مشاوره‌های روانشاسی و مشاوره های خانواده از جمله اقداماتی است که  برای کودکان کار انجام می‌شود از طرفی جهت حمایت به ازای هر کودک ۳۷۰ هزار تومان به  خانواده پرداخت می‌شود.

ابلاغ ۲۷ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی

حیدری در رابطه با تسهیلات اشتغال‌زایی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قمیت (۴ درصد) برای ایجاد اشتغال مددجویان ابلاغ شد.

اختلالات اضطرابی کودکان لرستانی هشداردهنده است

وی به راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در تمامی شهرستان های استان به استثنای رومشکان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به پایین بودن جمعیت تنها رومشکان فاقد اورژانس اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان در رابطه با خدماترسانی به مددجویان پست نوبت نیز افزود: تمامی افراد پشت نوبت تمام خدمات را به استثنای مستمری دریافت می‌کنند و این بدین معنا نیست که پست نوبتی‌ها رها شده باشند از طرفی اولویت کار ما این است که پشت نوبتی‌ها را برای شغل آمادهسازی کنیم.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی مرکز جامع خدمات بهزیستی در دوره چگنی، راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در دوره چگنی، تامین ۱۰۰ جهیزیه و تامین تجهیزات توانبخشی و زیر ساختی ازجمله دستاوردهای سفر اخیر رئیس سازمان بهزیستی کشور به استان لرستان بود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان یپام

کد خبر : 47644 ساعت خبر : 4:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47644
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات