بازسازی گرافیکی مسیر رودبار الیگودرز + فیلم

بازسازی گرافیکی مسیر رودبار الیگودرز + فیلم

به گزارش پایگاه خبری گلونی بهمن ابراهیمی: چند روزیست که بحث تغییر در مرز و نقشه‌ی استان‌های لرستان و چهارمحال‌وبختیاری در فضای رسانه‌ای کشور جاری است. حساسیت موضوع به دلیل آبخیز بودن این نقطه و شرایط بکر طبیعی آنست. علی‌رغم آنکه وزارت کشور و استانداری لرستان هرگونه تغییر را با قاطعیت تمام رد کرده‌اند، اما هنوز درنقشه گوگل این تغییر دیده می‌شود. اینکه چقدر نقشه ی گوگل معیار است و آیا می‌تواند سند رسمی باشد یا خیر را نمی‌دانم ولی بدیهی‌ست که گوگل مپ خودسرانه مجاز به تغییر و جابه‌جایی نقشه‌ها نیست و حتما برمبنای داده‌هایی این اشتباه رخ داده. امیداست این اشتباه (خواسته یا ناخواسته) به سرعت زدوده شود و همین موضوع زنگ هشداری باشد برای پاسداشت منابع آب در کل کشور؛ و از  تصاحب سرشاخه‌ها و انحصاری‌کردن سدها و نگاه بومی و منطقه‌ای و استانی به آب پرهیز شود.

بازسازی گرافیکی مسیر رودبار الیگودرز + فیلم

این پلان بازسازی گرافیکی مسیر رودبار الیگودرز در مستند اشترانکوه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بنده است که در گفت‌وگو و بازبینی به همراه دوست گران‌قدرم  جناب رضا ساکی باکمال تعجب متوجه شدیم که با توجه به تغییر ایجادشده در گوگل؛  مرز استان‌های لرستان، چهارمحال‌وبختیاری و اصفهان دچار تغییر شده است.

اَلیگودَرز مرکز شهرستان الیگودرز و در شرق استان لرستان و با جمعیت ۹۰٬۷۹۹ در سال ۱۳۹۵ بعد از خرم‌آباد، بروجرد و دورود و کوهدشتپنجمین شهر پرجمعیت لرستان است. شهر الیگودرز در دامنه کوهستانی و با آب و هوایی سرد در زمستان و مطلوب و معتدل در بهار و تابستان شرق استان لرستان است؛ همچنین، از شهرهای مرتفع و مناطق سردسیر ایران است.

دیرینگی آن به بیش از ۷۰۰ سال می‌رسد. الیگودرز در گذشته از چهار محلهٔ ورزندان، مجیان، ده تیرانی و ده محمدرضا تشکیل شده بود هرچند که توسعه اخیر شهر این مرز بندی را نامحسوس کرده‌است. این شهر از سال ۱۳۳۹ دارای نماینده در مجلس شورای ملی می‌باشد.

پایان پیام

 

کد خبر : 45929 ساعت خبر : 0:28 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45929
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات