بداهه‌نوازی تنبور و کمانچه در تالار رودکی

بداهه‌نوازی تنبور و کمانچه در تالار رودکی

کنسرت بداهه نوازی تنبور ، کمانچه پنج سیم و سازهای کوبه‌ای پنجشنبه پنجم و جمعه ششم مرداد در تالار رودکی روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این کنسرت «حمیدرضا آفریده» نوازنده کمانچه پنج سیم و قیچک سوپرانو، رضا علی آبادی نوازنده تنبور و حسین صالحی نوازنده سازهای کوبه‌ای به اجرا خواهند پرداخت.

«حمیدرضا آفریده» درباره‌ی این اجرا می‌گوید: اجرای پیش رو بر پایه بداهه نوازی بنا شده و فضای کلی کنسرت بر این محور است؛ در واقع فضا و بیشتر اتفاقاتی که در این اجرا به گوش شنوندگان می‌رسانیم به صورت آنی بوده و تنها هماهنگی بین من و «رضا علی آبادی» نوازنده تنبور در شروع قطعات است و تمامی جملات و اتفاقات بداهه خواهد بود.

بداهه‌نوازی تنبور و کمانچه در تالار رودکی

در این اجرا سازهای کوبه‌ای بسیار مختلف بوده و از پرکاشن‌های ایرانی و غربی بسیار متنوعی استفاده شده که به فضای فکری من و نوازنده تنبور کمک خواهد کرد و حتی استفاده این سازها هم بر عهده نوازنده کوبه‌ای بوده که هر کجا بستگی به فضا و بداهه ای که ما اجرا میکنم ترکیب سازها را انجام بدهد.

او ادامه می‌دهد: « می‌توان گفت این اجرا جزو تنها اجراهایی است که از ساز کمانچه پنج سیم استفاده خواهیم کرد. این ساز از لحاظ محدوده صدایی نسبت به کمانچه رایج بم تر و رنگ دیگری نسبت به این ساز خواهد داشت.

او می‌گوید: «برای این کنسرت دو پارت را در نظر گرفتیم که هر پارت نسبت فضای آن با پارت دیگر بسیار فرق دارد و به عنوانی بخشی اول کنسرت نسبتا کلاسیک و بخش دوم نسبتا آزاد بوده و محدود به فضایی که رایج است نبودیم و به عنوانی دو فضا با دو تفکر در این کنسرت شنونده با آن روبرو می‌شود.

علاقه مندان جهت تهیه بلیت این اجرا ، می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

پایان پیام

کد خبر : 47416 ساعت خبر : 1:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47416
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات