بریزوبپاش سیاسی به‌نام ضیافت افطاری

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: ضیافت‌های افطاری از ذات خود خارج شده است و به مراسمی پرخرج و بی‌فایده تبدیل شده‌اند.
در یکی از همین ضیافت‌ها لرستانی‌های ساکن پایتخت جمعه‌شب ۲ تیر در مجتمع آدینه تهران گرد هم آمدند. تامین مالی این مراسم را یک موسسه فرهنگی ورزشی بر عهده گرفته بود که بنا بر گفته حاضران بیشتر مراسم هم در معرفی این شرکت گذشته است.
در پایان هم ضیافت افطاری برگزار شد. در این ضیافت مجلل بیش از هزاروپانصدنفر شرکت کردند.
از برگزارکنندگان که به خود لقب خیر و بانی خیر داده‌اند باید پرسید، این جمعیت عظیم که موسسه محترم و انجمن لرستانی‌ها گرد هم آورده بودند، همه از اقشار ضعیف جامعه بودند که برایشان ضیافت افطاری تدارک دیدند؟ آیا این همه خرج و بریزبپاش آن هم به‌ مناسبت رمضان و به‌نام ضیافت افطاری لازم بود. همه کسانی که در این ضیافت بودند از طبقه متوسط به بالا هستند و مطمئنا محتاج این افطاری نبودند.
اگر ذات این مراسم، مانند مراسم سال‌های گذشته، جنبه تبلیغی برای شرکت‌ها، افراد و موسسات خاص داشته است که از شنیده‌ها و دیده‌ها همینطور به نظر می‌رسد، چرا از نام رمضان استفاده کرده‌اند و اگر این جشن برای دادن افطاری بوده پس چرا این هزینه را صرف افطار به نیازمندان واقعی نکرده‌اند.
اگر برگزارکنندگان تمایلی به بازگشت به ذات چنین مراسمی نداشتند، دست کم حالا که این جمعیت جمع شده است، به جای تقدیر و تشکرهای خنکِ همیشگی و مزه‌پراکنی‌های مجریان، صندوقی گذاشته شود و یا شماره حسابی تعیین شود تا حاضران کمک‌های خود را برای مستندان به آن واریز کنند.
البته لرستانی‌هایی هم که به مراسم رفته بودن به جای اظهار نارضایتی در فضای مجازی، بهتر بود همان‌جا انتقاد خود را به برگزارکنندگان اعلام می‌کردند تا شاهد برگزاری دوباره اینگونه مراسم به‌نام مناسبت‌های مقدس مردم نباشیم.

پایان پیام

کد خبر : 45334 ساعت خبر : 4:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45334
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات