تجربه‌های تلخ را جدی بگیرید

تجربه‌های تلخ را جدی بگیرید

روانشناسان می گویند والد همجنس بیشترین تاثیر را در زندگی مشترک آیندۀ فرزندشان دارد.

پایگاه خبری گلونی، نگین خامسی: مهری گفت، ۳۴ ساله بودم و قصد ازدواج داشتم ولی هیچ گونه حسی به ازدواج و جنس مخالف نداشتم. بیشترین تمایلم در این مسئله خلاصه می شد که حسرت می خوردم که چرا مادر نیستم. خانواده ام رابطۀ چندانی با اطرافیان نداشتند و فقط با اشخاصی ارتباط داشتند که برایشان سود مالی داشت. آنها من و برادرم را رها کرده بودند و سرنوشتمان برایشان مهم نبود. بارها این جمله را گفتند که: «بچه هیچ فایده ای ندارد و باید که رهایش کرد»

مادرم زن خسیسی بود و اصلاً یادم نمی آید که هدیه ای برایمان گرفته باشد و یا از روی علاقه ما را در آغوش بگیرد. همه چیز را با پول می سنجید و پدرم هم کاملاً شبیه به مادرم بود.

همۀ اینها باعث شده بود که دید خوب و مثبتی به مرد زندگی‌ام نداشته باشم. با خودم می‌گفتم: اگر درکم نکرد چه؟!

اگر حمایتم نکرد چه؟!

تجربه‌های تلخ را جدی بگیرید

نمی‌دانستم به چه شکل به مردان احساس خوبی داشته باشم و عاشق شوم. وقتی خانواده‌ام دوستم نداشتند و مرا رها کرده بودند، چطور می‌توانستم به غریبه‌ای، آن هم برای یک عمر زندگی مشترک اعتماد کنم!

البته من در اجتماع احساس خوبی داشته و دوستان زیادی داشتم که به دوستی با من علاقه‌مند بودند و من هم به آنها و رابطۀ دوستیمان عشق می ورزیدم، ولی متأسفانه در خانۀ خودمان کاملاً ماجرا بالعکس بود و در کل در زندگی بی تفاوت شده بودم. نزد مشاوره رفتم و او اینطور می گوید : وقتی شما در جامعه ارتباط مناسبی دارید و دوستانی که طعم علاقه و دوست داشتن را به شما چشانده اند و شما هم قطعاً متقابلاً به آنها علاقه دارید، بی شک اگر مردمی باشد که او هم ابراز محبت را به خوبی بداند، شما عاشق می شوید و بستگی به انتخاب شما دارد که باید دقت داشته باشید که آن فرد به شما شباهت روحی و فکری داشته باشد. در این صورت می توانید اگر تصمیم به ازدواج با آن شخص گرفتید نزد مشاوره بروید.

شما می‌توانید با تمام تجربه های تلخی که دارید و داشته اید زندگی سالمی برای خودتان بسازید. خیلی اوقات تجربه های تلخ منشاء اثر خواهند شد و برای ما مفید واقع خواهند شد. بهتر است با توجه به شرایط سنی که دارید برای زندگی آینده تان تصمیم درستی بگیرید. مشاوره رابطه ای است بین دو فرد که در آن یکی می‌کوشد تا دیگری را درک کرده و در حل مسائل سازگاری و انطباقی موثر واقع شود.

مراجع از طریق بحث و گفتگو دربارۀ مشکلش با مشاوره در جریان رابطۀ مشاوره‌ای توأم با درک و تفاهم به خودشناسی و کشف راه حلی موفق می‌گردد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 46306 ساعت خبر : 1:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46306
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات