جنگل‌های اندیمشک می‌سوزد و مسئولان انکار می‌کنند

از روز شنبه بخش اعظمی از جنگل‌های بلوط شهرستان اندیمشک استان خوزستان طعمه حریق شد و از همان ابتدا مسئولان با تأکید بر مهار آتش‌سوزی سعی بر کوچک نشان دادن حادثه را داشتند؛ تلاشی که باعث شد نیروهای امدادی، بالگردهای مورد نیاز، کمک‌های مردمی و… به‌خوبی و به‌موقع به محل آتش‌سوزی اعزام نشود و دامنه آتش‌سوزی افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تابناک، از آغاز آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط شهرستان اندیمشک چهار روز می‌گذرد و در این مدت بخش زیادی از این جنگل‌ها در آتش سوخت؛ آتشی که رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیمشک روز یکشنبه درباره آن به «ایرنا» گفت این آتش‌سوزی با تلاش نیروهای این اداره و دوستداران محیط‌زیست در نخستین ساعات بامداد یک‌شنبه مهارشده است.

به‌رغم اعلام رئیس منابع طبیعی اندیمشک مبنی بر مهار آتش‌سوزی در کمتر از ۲۴ ساعت از آغاز آن بررسی‌های محلی حاکی از آن است که این آتش‌سوزی نه‌تنها در بامداد روز یکشنبه مهار نشده بود، بلکه هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

سرهنگ قاسم سبزعلی فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها از اعزام بالگردهایی به منطقه سخن گفت که شاید اگر مصاحبه روز یک‌شنبه مسئول محلی شهرستان اندیمشک نبود، زودتر به منطقه اعزام شده بودند و فاجعه روز پنجم نمی‌رسید.

یکی از دوست داران محیط زیست اندیمشک که در جریان مهار آتش‌سوزی حضور فعال داشته است، گفت: این آتش‌سوزی وارد روز پنجم خود شد و تمام صحبت‌هایی که پیش از این در مورد مهار آن زده‌شده بود، صحت ندارد.

وی ادامه داد، در چند روز گذشته باv اصلی تلاش برای مهار آتش‌بر روی دوش مردم محلی بود و زمانی بالگرد آب‌پاش به منطقه رسید که حجم زیادی از کار  مهار آتش‌سوزی را مردم محلی انجام داده بودند.

این دوستدار محیط زیست اضافه کرد: اگرچه اکنون بخش اعظمی از آتش‌سوزی  مهار شده است، اما هنوز در برخی قسمت‌ها آتش وجود دارد و نیاز به لکه‌گیری دارد. در غیر این صورت آتش دوباره توسعه خواهد یافت.

 در مورد آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط شهرستان اندیمشک که هنوز ادامه دارد دو نکته مهم وجود دارد، نخست اینکه مقامات محلی شهرستان اندیمشک در روز یکشنبه از مهار آتش‌سوزی گفتند و همین موضوع باعث شد کمک‌های مردمی، ستادی و دوستداران محیط زیست به‌موقع به منطقه نرسد.

 دوم اعزام دیرهنگام بالگرد از سوی سازمان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع به منطقه که نشان می‌دهد این سازمان به آخرین اخبار و جزئیات آنچه بر جنگل‌های کشور می‌رود، دست رسی مناسبی ندارد.

پایان پیام

کد خبر : 45428 ساعت خبر : 4:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45428
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات