سریال‌های تابستانی تلویزیون + عکس

سریال‌های تابستانی تلویزیون

بعد از اتمام ماه مبارک رمضان،‌ چهار سریال تلویزیونی در نوبت پخش تابستانی سیما قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،‌ با پایان ماه مبارک رمضان‌ سریال‌های جدید تلویزیون به زودی آغاز می‌شوند. سریال‌های پنچری، ایستاده در غبار، یحیی و پرستاران از جمله این مجموعه‌های تلویزیونی هستند.

سریال‌های تابستانی تلویزیون

شبکه یک

ایستاده در غبار: مجموعه تلویزیونی ایستاده در غبار برگرفته از نسخه سینمایی این اثر است که  در شش قسمت ۳۰ دقیقه ای تهیه شده است و از جمعه نهم تیر ساعت ۲۲:۱۵ پخش می شود.

این سریال روایتگر زندگی جاوید الاثر سردار حاج احمد متوسلیان است که شش مقطع دوران کودکی، مبارزات پیش از انقلاب، ورود به سپاه، آغاز جنگ تحمیلی و تمرکز در منطقه کردستان، فتح خرمشهر و حضور در کشور لبنان و ربایش او توسط رژیم صهیونیستی را شامل می شود.

از زمانی که سینمایی ایستاده در غبار کلید خورد، فیلمنامه به گونه ای به نگارش درآمد که قابلیت تدوین دو نسخه سریالی و سینمایی از آن پیش بینی شده بود. نسخه سریالی این اثر ماندگار ۳۰ دقیقه از نسخه سینمایی آن بیشتر است که این افزایش تایم، مقطع حضور حاج احمد متوسلیان در منطقه کردستان و لبنان را به تفصیل روایت خواهد کرد. ایستاده در غبار به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه کنندگی حبیب الله والی نژاد محصول سال ۱۳۹۴ است.

سریال‌های تابستانی تلویزیون

پرستاران:  فصل دوم سریال پرستاران  به کارگردانی و نویسندگی علیرضا افخمی و تهیه کنندگی داود هاشمی با به پایان رسیدن سریال ایستاده در غبار از ۱۶ تیر پخش خود را آغاز می‌کند. محمد فیلی بازیگر جدید این سریال در فصل جدید است که در نقش پدر سیاوش خیرابی به ایفای نقش می‌پردازد. این سریال که احتمالاً در ۲۵ قسمت ۴۰ دقیقه ای پخش خواهد شد.

 یک ملودرام اجتماعی روز است و داستان‌های این سریال در بخش اورژانس یک بیمارستان اتفاق می‌افتد که دارای یک خط اصلی  داستانی با کاراکترهای ثابت است و محور اصلی آن پرستاران و پزشکان هستند؛ ضمن این‌که در هر قسمت داستانی فرعی با کاراکترهای ویژه اتفاق می‌افتد و بعد پایان می‌گیرد.

در واقع این سریال با هدف آشنایی مردم با جامعه درمانی و پزشکی کشور به خصوص دشواری‌های حرفه پرستاری تولید شده است که در قالب داستان‌ هایی مبتنی بر مستندات واقعی، ضمن ایجاد سرگرمی، به افزایش آگاهی‌های عمومی درباره این قشر زحمت‌کش جامعه کمک می‌کند.

سریال پرستاران به صورت همزمان قصه زندگی حرفه ای و خانوادگی چند پرستار را روایت می کند؛ خانواده دو سوپروایزر با نام پاک نهاد و ساجدی که به ترتیب فاطمه گودرزی و عاطفه رضوی ایفای آن را به عهده دارند و سه پرستار به نام های سمیرا با بازی الناز حبیبی / محبوبه با بازی فریبا نادری و سمیه با بازی لیندا کیانی.

سریال‌های تابستانی تلویزیون

شبکه دو

یحیی: این مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی امیرعباس کنی و کارگردانی رضا بهشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس از شبکه دو سیما روانه آنتن خواهد شد. «یحیی» در فضای دهه ۶۰ هجری شمسی و در یکی از روستاهای استان مازندران روایت می‌شود. همچنین بخش عمده‌ای از داستان متعلق به دوران دفاع مقدس به‌ویژه عملیات خیبر بوده که در شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده است.

نسخه اولیه فیلمنامه‌ این مجموعه به قلم شعله شریعتی نوشته شده و مرجان اشرفی‌زاده، فیلمنامه نهایی را به نگارش درآورده است. تکریم همسران شهدای جاویدالاثر که با استقامت و امیدواری سال‌ها به تنهایی بار زندگی خود و فرزندان‌شان را به دوش کشیده‌اند، محور اصلی این سریال است. در خلاصه این سریال آمده است: نارگل زنی ۲۵ ساله و باردار به همراه سه فرزند در انتظار بازگشت همسرش (یحیی)  از جبهه‌های جنگ است …

در این مجموعه بازیگرانی چون بیتا سحرخیز، نازنین فراهانی، عبدالرضا اکبری، مریم کاظمی، حسام محمودی، مزدک رستمی، سوگل طهماسبی، کوروش سلیمانی، الهام جعفرنژاد، طوفان مهردادیان، مینا نوروزی فر، ساقی زینتی، مهری آل آقا و … به ایفای نقش می‌پردازند.

شبکه سه

پنچری: سریال پنچری به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی مهران مهام در ۴۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای از شنبه ۱۰ تیرماه پخش خواهد شد. در قصه این سریال طنز آمده است: پنچری داستان پسری است که همه مقدمات را چیده تا به دختر مورد علاقه اش برسد، اما در این مسیر اتفاقاتی رخ می دهد که او برای رسیدن به خواسته اش همه اطرافیانش را به چالش می کشد و…

یوسف تیموری ، حمید لولایی  ، رضا داود نژاد ، مهران غفوریان ،‌ رضا نیکخواه ، سولماز غنی ، زهره فکور صبور،مائده طهماسبی، مریم سعادت ، شهین تسلیمی،  شهره سلطانی ، بهشاد شریفیان ،‌ فرزاد حاتمیان  ، نازگل فرنقی  و  حمید غلامی  بازیگران اصلی این سریال تلویزیونی هستند.

پایان پیام

منبع: تسنیم

کد خبر : 45414 ساعت خبر : 12:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45414
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات