ضرورت احیا و مرمت ابنیه تاریخی کاشان

ضرورت احیا و مرمت ابنیه تاریخی کاشان

رئیس‌سازمان میراث‌فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: کاشان به قطب گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش‌پایگاه خبری گلونی، زهرا احمدی‌پور در حاشیه بازدید از باغ فین کاشان و خانه عامری‌ها با بیان اینکه می‌توان در فهرست موقت ثبت جهانی ۱۰ اثر را به ثبت رساند، خاطرنشان کرد: در کاشان مجموعه‌ای از خانه‌های تاریخی و آثار طبیعی گردشگری وجود دارد و این ظرفیت‌ در کاشان وجود دارد تا این شهر به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

ضرورت احیا و مرمت ابنیه تاریخی کاشان

احمدی پور با بیان اینکه شرایط برخورد با کاشان به صورت پهنه منوط به تصمیم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان است، تصریح کرد: تمام تمرکز ما در کاشان آن است که صنایع دستی و ابنیه تاریخی این شهر احیا و مرمت شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور  با بیان اینکه اگر پرونده‌ای شرایط و ضوابط یونسکو را داشته باشد می‌توان آن را ثبت جهانی کرد، اظهار داشت: ثبت جهانی یک شهر در حالی که در آن زندگی می‌کنیم بسیار مشکل است زیرا شرایط و ضوابط خاص خود را لازم دارد.

وی با بیان اینکه پرونده شهر یزد پروسه طولانی و مدت داری را طی کرده است، افزود: بعد از یزد شهر دیگری در دستور کار سازمان به جهت ثبت جهانی نیست اما بناها به صورت تک بنا و موردی وجود دارد و پهنه‌هایی در قالب آثار گردشگری طبیعی در دستور کار قرار دارد.

شایان ذکر است زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور به اتفاق حسینی مکارم معاون سازمان میراث فرهنگی‌ و مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سفر یک روزه خود به شهرستان‌های کاشان و آران وبیدگل پس از بازدید از بارغ تاریخی فین کاشان و خانه عامری‌ها از بناهای تاریخی شهرستان آران و بیدگل از جمله شهر زیر زمینی اویی نوش آباد نیز بازدید کردند.

پایان پیام

کد خبر : 46539 ساعت خبر : 0:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46539
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات