لباس محلی عروسک دارا و سارا از راه رسید

لباس محلی عروسک دارا و سارا از راه رسید

مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تازگی لباس های محلی چند استان را برای عروسک‌های دارا و سارا تولید و عرضه کرده است.

به گزارش گلونی، لباس‌های محلی گیلان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و گلستان در قالب تولیدات جانبی برای عروسک‌های دارا و سارا به مراکز فروش کانون ارسال شده‌اند.

شمارگان لباس‌های سارا برای هر استان ۱۰۰۰ عدد و شمارگان لباس‌های دارا ۵۰۰ عدد است.

این لباس‌ها در جعبه‌هایی کشویی قرار دارند که به کودک امکان ساخت کشوی چند طبقه را پس از خریداری چند دست لباس می‌دهند.

 بنا بر شیوه‌ طراحی و پوشش لباس هر استان تعداد تکه‌های لباس در هر جعبه متفاوت است.

مدیریت و نظارت این پروژه برعهده امیرحسن سلام‌زاده و طراحی گرافیک و بسته‌بندی برعهده معین صدقی بوده است و علاقه‌مندان می‌توانند هر دست لباس را به قیمت ۲۴هزار تومان خریداری کنند.

لباس محلی عروسک دارا و سارا

با توجه به آگاهی بر آنکه قبلا این عروسک با نگرش مقابله با عروسک‌های غربی باربی و حمایت از فرهگ و سنت‌های ایرانی تولید شده و متاسفانه با بازخوردهای نه چندان جالبی مواجه گردید.

به همین منظور به دلیل ویژگی‌های منفی آنها از قبیل وزن سنگین، قیمت بالا و عدم انعطاف‌پذیری مورد استقبال کودکان قرار نگرفت.

اما اینبار با رفع تمام نواقص و همچین بالا بردن طراحی و ساختار و اندازه و کیفیت جنس، این عروسک برای بچه‌ها در رده سنی ۱ تا ۸ سال مجدا ساخته شد و تمامی تائیدات لازم کیفی را نیز دریافت کرد.

سارا کوچولوی با مزه با یک روسری سفید با گل‌های ریز و درشت قرمز و صورتی و یک پیراهن سفید چین‌دار با نوار گلداری که پایین آن دوخته شده است و ژاکت زرد مخمل خوش رنگش و کفش تابستانی جذابش به عنوان یک عروسک پر مخاطب مورد نمایش قرار گرفته است.

این عروسک با وجود وزن سبکی که دارد و ابعاد مناسب و ارتفاع ۳۰ سانتی‌متری‌اش این امکان را به کودک می‌دهد که بتواند به تنهایی آن را بلند کرده و در آغوش بگیرد و حملش کند و به دلیل نشکن بودنش حتی اگر هم در هنگام جابه‌جایی به زمین کوبیده شود هیچ آسیبی به آن وارد نخواهد شد.

همین طور ویژگی بدون پرز بودن آن باعث جلوگیری از بروز هر گونه حساسیت پوستی در کودکان نیز می‌شود.

سارا با داشتن ویژگی بارز قابل حرکت بودن دست و پاهایش، چرخیدن سر و خم شدن آرنج و زانوهایش و لباس قابل تعویض، خودش را با بسیاری از دیگر عروسک‌های ایرانی متمایز کرده است و این بار می‌توان با افتخار از آن به عنوان یک عروسک منحصر به فرد و متناسب با فرهنگ ایرانی و هم راستا با عروسک باربی نام برد.

جالب است بدانید که این عروسک جذاب تو دل برو نه تنها که لحظه‌های پر شور و هیجانی را برای کودکان می‌سازد بلکه بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی تئوری هوش‌های چندگانه گاردنر مهارت‌هایی را نیز در آنها تقویت می‌کند که یکی از مهم‌ترین آنها بالا رفتن هوش میان فردی در بازی گروهی می‌باشد که باعث بالا رفتن مهارت در برقراری ارتباط کلامی، مهارت در ارتباط غیرکلامی، نگاه کردن به موقعیت‌ها از زوایای مختلف، ایجاد روابط مثبت با دیگران، می‌باشد و دیگر ویژگی آن نیز بالا رفتن هوش درون فردی در بازی تک نفره با این عروسک است که باعث پیدا کردن درک روشن از ریشه انگیزه‌ها و احساسات خود و خود آگاهی می‌شود.

همچنین بر اساس مهارت‌های موجود در اسباب‌بازی‌ها نیز تقویت مهارت خیال‌پردازی در این اسباب بازی کاملا آشکار می‌باشد زیرا کودک می‌تواند در لحظه بازی با تصویرسازی‌های ذهنی که می‌کند این مهارت را در خودش افزایش دهد.

حالا یک اتفاق هیجان‌انگیز دیگر هم افتاده که من باید آن را هر چه زودتر به شما دخترهای نازنین بگویم و این اتفاق چیزی نیست جز آنکه سارا کوچولوی ما یک برادر زبر و زرنگ و باهوش به اسم دارا هم دارد که در همه کارها همراهش است و به او کمک می‌کند و ازش راهنمایی می‌گیرد.

پایان پیام

کد خبر : 45015 ساعت خبر : 0:33 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45015
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات