عصبانیت ابن‌سینا از عطاری‌ها

عصبانیت ابن‌سینا از عطاری‌ها

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: در سال‌های اخیر توجه مردم به عطاری‌ها و داروهای گیاهی بیشتر شده است و به همین دلیل در هر خیابانی دست کم یک عطاری باز شده است. البته حساب عطاری‌های قدیمی و باتحربه که سالیان دراز را در این حرفه تجربه‌اندوزی کرده‌اند با کاسبان جدید باید جدا کرد. صاحبان گردانندگان این عطاری‌های نورس، در بیشتر موارد تجربه و دانش این کار را ندارند و حتی اغلب آنها را جوانانی اداره می‌کنند که از بیکاری فرار کرده‌اند و به این شغل که هزینه اولیه مختصری نیاز دارد رو آورده‌اند.
روی ویترین این عطاری‌ها پر است از نوشته‌هایی که در نگاه نخست بسیار فریبنده هستند. طبق این نوشته‌ها داروی هر نوع بیماری لاعلاجی را در این مغازه‌ها می‌توانید پیدا کنید. از گشادی دریچه میترال گرفته تا تنگی دریچه معده. شما در این عطاری‌ها به تمام پیشرفت‌های علم پزشکی بدبین می‌شوید.

عصبانیت ابن‌سینا از عطاری‌ها
وقتی برای خرید یک بسته گل محمدی به یکی از این عطاری‌ها می‌روید صاحب آن که بنده نامش را عطار نمی‌گذارم چون عطار تعریف خود را دارد، بی‌مقدمه از تجربه‌اش در درمان سرطان خون با خوردن گل‌گاوزبان سخن می‌گوید و لعنت می‌فرستد بر کسی که برای نخستین بار داروهای شیمی‌درمانی و هسته‌ای را ساخت. ادامه می‌دهد که این شیمی‌درمانی هم کار خودشان است برای سرکیسه‌کردن مردم، وگرنه وقتی اسطوخودوس هست چرا باید مردم بیچاره را زیر آن همه دستگاه و داروی شیمیایی نابود کنند.
حتا اگر روزی سروکارتان به این عطاری‌های نوظهور افتاد، این را فراموش نکنید که مرحوم مغفور ابن سینا هم انقدر که این عزیزان به کار پزشکی و خواص درمانی گیاهان خود اطمینان دارند، اعتماد به نفس پزشکی نداشته‌ است، پس با تمام وجود سلامتیِ خود را به آنها نسپارید.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 45101 ساعت خبر : 2:09 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45101
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات