فراخوان صندوق اقلیم سبز برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

فراخوان صندوق اقلیم سبز برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

صندوق اقلیم سبز از کلیه فعالان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و انجمن‌های مردمی دعوت می‌کند ایده‌های اولیه مربوط به پروژه‌های تاثیرگذار با اولویت‌های تغییر اقلیمی ملی را حداکثر تا تاریخ ۲۳ آگوست ۲۰۱۷ برابر با اول شهریور برای بررسی در کمیته ملی GCF، به دبیرخانه این کمیته واقع درپارک طبیعت پردیسان، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت محیط زیست انسانی ارسال کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، صندوق اقلیم سبز در راستای شناسایی پروژه‌ها و برنامه‌های تأثیرگذار متناسب با اولویت‌های تغییر اقلیمی ملی و استراتژیک GCF، در دو حوزه کاهش انتشار و تاب‌آوری در مقابل تغییر اقلیم که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در فعالیت‌های تغییر اقلیمی بسیج می‌کنند،مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار اختصاص داده است.

از کلیه فعالان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و انجمن‌های مردمی دعوت می‌شود که ایده‌های اولیه مربوط به برنامه‌ها /پروژه‌ها را حداکثر تا تاریخ ۲۳ آگوست ۲۰۱۷ برابر با اول شهریور برای بررسی در کمیته ملی GCF، به دبیرخانه این کمیته واقع درپارک طبیعت پردیسان، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت محیط زیست انسانی ارسال کنند. لازم به ذکر از صاحبان پروژه برای ارائه پیشنهادات خود در کمیته مذکور به عمل خواهد آمد.

فراخوان صندوق اقلیم سبز برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

این گزارش می‌افزاید، صندوق سبز اقلیم: (Green Climate Fund) در ۱۶COP ، اعضاء صندوق سبز آب‌وهوا را به‌عنوان یک‌نهاد عملیاتی سازوکار مالی، طبق ماده ۱۱کنوانسیون، جهت حمایت  از پروژه‌ها، برنامه‌ها، سیاست‌های و فعالیت‌های اعضاء کشورهای درحال‌توسعه تأسیس کردند. صندوق توسط هیئت‌مدیره GCF  اداره خواهد شد.

دارایی‌هایGCF  به‌صورت امانی تنها در راستای یا مطابق با تصمیمات هیئت‌مدیره GCF اداره خواهد شد. بانک جهانی توسط COP به‌عنوان متولی موقت GCF، مشروط به اینکه سه سال پس از عملیاتی شدن بودجه موردبازنگری قرار گیرد، تعیین شد. همچنین دبیرخانه مستقلی صندوق را هدایت و رهبری کند و GCFنیز توسط کمیته انتقالی  طراحی شود.

گفتنی است اعضاء کشورهای توسعه‌یافته، تا اجلاس بیستم COP، برای مشارکت‌های بلندنظران و به‌موقع که عملیاتی کردن موثرصندوق را امکان‌پذیر می‌سازد، ازجمله برای آمادگی و پشتیبانی مقدماتی از GCF که منعکس‌کننده نیازها و چالش‌های کشورهای درحال‌توسعه در تهیه فرآیند تجهیز منابع اولیه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی هست، دعوت شدند. علاوه بر این، اعضاء تأکید کردند که تجهیز منابع اولیه باید به سطح بسیار قابل‌توجهی برسد و از بخش‌های دولتی و خصوصی و سایر منابع جایگزین دعوت کردندکه صندوق را تأمین مالی کنند.

پایان یپام

کد خبر : 46378 ساعت خبر : 5:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46378
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات