قیمت سایپا کوئیک اعلام شد

رضا تقی‌زاده، معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد: اتومبیل کوئیک با مدل‌های مختلف، بین ۳۳ تا ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رضا تقی‌زاده در حاشیه نمایشگاه خودروی شیراز گفت: کوئیک خودرویی ۱۰۰ درصد ایرانی است و نام آن ایرانی بوده و مربوط به منطقه‌ای از کردستان است.

وی بیان کرد: سال گذشته پس از معرفی کوییک، در مورد اسم این خودرو حاشیه‌های مختلفی پیش آمد. عده‌ای تصور می‌کردند که کوییک واژه انگلیسی Quick به معنی تند و سریع است.

این عده پس از به‌هم‌ریختن برنامه‌ی رنو کویید یا همان جانشین پراید، کوییک را نامی شبیه به آن دانستند. اما طولی نکشید که اعلام شد این اسم قدمت ۴ هزار ساله در ایران دارد و از نام روستای کوییک در استان کردستان و تپه‌ی کوییک واقع در روستای کوییک در شهرستان جوانرود که جزو آثار ملی ایران بوده، گرفته شده است.

تقی زاده زمان پیش‌فروش خودروی کوییک، ساینا اتوماتیک و برلیانس C3 را نیمه دوم مردادماه اعلام کرد. او تحویل کوییک و ساینا اتوماتیک هم از آبان امسال به تدریج بیان کرد.

تقی زاده در ارتباط با جایگزینی خودروهای دیگر با پراید افزود: «خودروهای ساینا، تیبا و کوئیک ازجمله خودروهای جایگزین پراید خواهند بود که تمام استانداردهای جدید خودرویی که از سال آینده اجرایی می‌شود پاس خواهند کرد. استراتژی ما کاهش تدریجی تولید پراید است، زیرا تولید پراید با قیمت‌های فعلی زیانده است و به همین دلیل به دنبال تولید محصولی هستیم که رضایت بیشتری را جلب کرده و همچنین همراه با سودآوری باشد.»

معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا با ارائه توضیحاتی در مورد همکاری مجدد با شرکت نیسان خاطرنشان کرد: «البته مذاکره با خودروسازان خارجی تا حدی تحت تأثیر سیاست خارجی و مسائل بین‌المللی است به‌گونه‌ای که اخیراً مذاکرات مثبتی مجدداً با نیسان آغاز شده و امیدواریم به‌زودی نتیجه آن اعلام شود. همچنین با شرکت کیا نیز در حال مذاکره هستیم تا همکاری‌ها را گسترش دهیم.»

وی در خصوص افزایش قیمت پراید و تیبا از سوی شورای رقابت اعلام کرد: «به‌محض آنکه ابلاغیه شورای رقابت به دست ما برسد، قیمت این محصولات افزایش خواهد یافت.»

تقی‌زاده در خصوص تیراژ کم خودروهای رنو در ایران تصریح کرد: «رنو می‌گوید که سهمیه تولید محصولاتش در منطقه و ایران در همین حد است و بیش از این نمی‌توانیم تولید را افزایش دهیم، بنابراین رنو نتوانسته در حد تقاضای ما تولید محصولات را بالا ببرد، بنابراین تا زمانی که این خودروها در حد تقاضای موجود در بازار تولید نشود عدم تعادل بین عرضه و تقاضا وجود خواهد داشت.»

پایان پیام

 

 

کد خبر : 47689 ساعت خبر : 1:04 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47689
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات