پیشنهاد صلح میان مسافران و رانندگان تاکسی

پیشنهاد صلح میان مسافران و رانندگان تاکسی

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: در این روزهای گرم تابستانی هیچ موضوعی به اندازه درخواست روشن کردن کولر راننده‌های محترم تاکسی را ناراحت نمی‌کند. اگر قبول ندارید امتحان کنید. باور بفرمایید اگر بگویید کرایه راه را ندارید پرداخت کنید با شما برخودرد بهتری خواهد شد تا این‌که پیشنهاد بی‌شرمانه روشن کردن کولر را بدهید.
خب چاره چیست؟ در این هوای گرم حق طبیعی مسافران است که آن چند دقیقه‌ای را که مهمان تاکسی هستند از شر شر عرق راحت شوند. این حق برای همه مسافران در سراسر دنیا تعریف شده است.

پیشنهاد صلح میان مسافران و رانندگان تاکسی
روی دیگر ماجرا حق رانندگان تاکسی‌ست که معتقدند این روشن کردن کولر برای آن‌ها هزینه‌ساز است و به قول معروف صرف نمی‌کند. البته که راننده تاکسی هم دلش می‌خواهد زیر خنکی کولر در شهر بچرخد، مسلما خود راننده مدت زمان بیشتری را در آن شرایط می‌گدراند.
در چنین مواقعی که دو طرف ماجرا حق دارند پای یک قانون می‌لنگد. اگر دولت برای رانندگان تاکسی‌ امتیازهایی قایل شود در این‌صورت نه سیخ می‌سوزد نه کباب. حتی می‌شود این قوانین را برای فصول گرم سال تصویب کرد. منظورم این نیست در فصول گرم کرایه دو برابر شود. چون در این‌صورت دیگر کسی تاکسی سوار نمی‌شود.
مثلا بنزین ارزان‌تر در اختیار رانندگان قرار گیرد در این فصل‌ها، یا مبلغی به عنوان استفاده از کولر از طرف سازمان تاکسیرانی مصوب و به رانندگان پرداخت شود، خودروهای فرسوده و قدیمی با خودروهای جدید با شرایط پرداخت مناسب تعویض شود و…
این‌ها پیشنهادهایی است که از طرف شخصی غیر کارشناس مطرح می‌شود پس اگر این موضوع به صورت یک طرح بررسی  و کار به کاردان سپرده شود راه‌حل‌های خیلی خوبی پیدا خواهد شد. شاید اگر امکانات بیشتری برای تاکسی‌ها فراهم شود از تعداد این تک سرنشین‌ها هم کاسته شود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان یپام

کد خبر : 46175 ساعت خبر : 10:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46175
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات