کوچ تلخ کلاه‌قرمزی

کوچ تلخ کلاه‌قرمزی

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: قطعا همه ما هرگز فراموش نخواهیم کرد شب‌هایی را که با عجله کارها را انجام دادیم و پای تلویزیون نشستیم برای تماشای سریال دلخواه‌مان. اما یکباره چه اتفاقی افتاد که سریال‌ها از جدول پخش برنامه‌های سیما به سوپر مارکت‌ها و مراکز فروش محصولات فرهنگی هنری کوچ کرد؟
اتفاقی که نه خوشایند بیننده‌ها بود و نه یقینا در راستای سیاست‌های صدا و سیما.
یک زمانی کیفیت سریال‌های تلویزیون آن چنان بالا بود که باید برنامه‌ریزی می‌کردیم تا هیچکدام را از دست ندهیم. طنزهای ۹۰ قسمتی که یک ساعتی آدم را از دنیای پر مشغله دور می‌کرد و خنده به لب همه می‌نشاند.
اول از همه، همین طنزها از دایره برنامه‌ها حذف شد. درست است که هرکسی خواهان این برنامه‌ها باشد آن را تهیه می‌کند اما بهترین حالت این است که طبق روال گذشته این برنامه‌ها از شبکه‌های تلویزیونی پخش شود و برای همه مردم، حتی دورافتاده‌ترین روستاها در دسترس باشد.

کوچ تلخ کلاه‌قرمزی
همان منتظر ماندن تا فرداشب و قسمت بعدی شیرینی خاص خودش را داشت و برای بیننده سرگرمی خوبی به حساب می‌آمد. نمی‌دانم چه بر سر طنزهای شبانه آمد اما پس از آن سریال‌های درست و حسابی و پر بیننده‌ای هم که ساخته شد در شبکه‌ نمایش خانگی انتشار یافت و دیگر هیچ دلخوشی از این جعبه جادویی برای بیننده باقی نماند.
کسانی که از تک‌تک برنامه‌های تلویزیون خبر داشتند و حداقل شب‌ها یکی از تفریحات‌شان پای تلویزیون نشستن بود حالا اغلب‌شان، دیگر حتی آنتن شبکه‌های رسمی کشور را هم ندارند. و این نه تنها برای صدا و سیما خوب نیست بلکه یک فاجعه بزرگ به حساب می‌آید. آن هم در چنین شرایطی که رقبای سرسختی در ماهواره ها حاضرند.

در این چند سال سریال‌های خوبی وارد شبکه نمایش خانگی شد؛ از طنزهای مهران مدیری و شاهگوش میرباقری تا شهرزاد، عاشقانه، قلب یخی و… همه‌شان هم فروش خوبی داشته‌اند و هم مخاطب پیگیر.
پر واضح است آنچه این وسط مهجور مانده شبکه‌های سیماست. حالا هم نوبت کلاه قرمزی است. برنامه‌ای که این سال‌ها عجیب خوش درخشیده و نقطه قوت بزرگی برای سیما به حساب می‌آمد. هرسال حواشی زیادی برای پخش این سریال وجود داشت اما سال ۹۶ این حواشی به اوج خود رسید و خبر پخش این سریال چند مرتبه تایید و تکذیب شد. در نهایت تهیه‌کننده سریال کلاه قرمزی مشکلات مالی را علت توقف پخش این مجموعه اعلام کرد و مدیر شبکه دو هم مهر تایید را بر این اظهار نظر زد. با این تفاوت که اقای مدیر زیاده‌خواهی‌های بی‌وقفه عوامل تولید این مجموعه را هم مانع از تحقق وعده پخش کلاه قرمزی در نوروز ۹۶ دانسته بود. و جالب‌تر این‌که قسمت‌های قدیمی این سریال پرمخاطب پخش شد.
خب اگر بتوان این پخش قسمت‌های قدیمی را گواهی برای تایید موفق بودن این سریال دانست پس چرا اقدامی در جهت کمک به پخش آن صورت نگرفت؟ این سوالی است که باید صداوسیما جوابی قانع‌کننده برای آن داشته باشد. هرچند پاسخ به این سوالات هم دردی از مخاطبی که برنامه‌های شبکه‌های سیما را فراموش و به خریدن لوح‌های فشرده عادت کرده دوا نمی‌کند. کلاه قرمزی را هم از این پس در شبکه نمایش خانگی دنبال می‌کنیم و صداوسیما همچنان در خواب است.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 45320 ساعت خبر : 3:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45320
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات