گزارش تست خودروهای کارکرده ام وی ام

گزارش تست خودروهای کارکرده ام وی ام

به گزارش پایگاه خبری گلونی  کیفیت در صنعت خودروسازی براساس شاخص‌های مختلفی تعریف می‌شود، بسیاری موسسات کیفیت ساخت و مونتاژ خودروهای صفر کیلومتر را مورد بررسی قرار می‌دهند که البته فاکتوری مهم در رضایت مندی مشتریان از خرید یک خودرو نو محسوب می‌شود، شاخص دیگر میزان عیوب در کارکرد چند ماه نخست است و در نهایت به شاخص میزان رضایت‌مندی و کیفیت در بلند مدت می‌رسیم که شاید مهمترین معیار و البته سخت‌ترین شاخص برای اندازه گیری باشد. در واقع از آنجا که خودروهای تحویلی به مشتریان اساسا در شرایط مختلف و گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بررسی موردی آن ها نمی تواند به عنوان معیار چندان دقیقی از کیفیت کلی خودروها مطرح باشد و از همین رو موسسات تخصصی بررسی کیفیت سعی می کنند با استفاده از جامعه آماری بزرگی از مشتریان به بررسی میزان کیفیت خودروها در بلند مدت بپردازند. متاسفانه جای چنین بررسی هایی در کشورمان خالیست و شرکت یا نهاد مستقلی وجود ندارد که به اطلاعات کمی و کیفی خودروها در بلند مدت دسترسی داشته باشد، اما آنچه که از تجربه عمومی مشتریان ایرانی مشخص است، اینکه کیفیت خودروهای داخلی در بلند مدت چندان رضایت بخش نیست بطور مثال خریداران محصولات دو کمپانی قدیمی خودروساز ایرانی در طول چند سال اولیه استفاده از خودرو خود بارها به نمایندگی های مجاز یا تعمیرگاه های متفرقه مراجعه می‌کنند. اما در مورد خودرو های شرکت مدیران خودرو شرایط به مراتب متفاوت‌تر است و در سال های اخیر شاهد تغییرات و بهبودهای قابل محسوسی در خصوص کیفیت این خودروها بوده‌ایم.

گزارش تست خودروهای کارکرده ام وی ام

از یک سو افزایش کیفیت تولید محصولات شرکت مدیران خودرو و از سوی دیگر تغییر در ارائه خدمات پس از فروش به جامعه مشتریان این شرکت مثلا در تامین قطعات یدکی زمینه را برای کسب رضایت بیشتر مشتریان این شرکت را بیش از پیش مهیا کرده است. حتی براساس ارزیابی موسسه معتبر  J.D.Power  در چین، شرکت چری موفق به کسب رده های بالای کیفی در جداول این موسسه شده است و تعداد مشکلات اولیه خودروهای چینی نیز در چند سال اخیر کاهشی قابل توجه داشته است و می‌توان گفت که میزان کیفیت اعلام شده از سوی مالکین در فرم های نظر سنجی در بسیاری موارد ارتباط زیادی به میزان رضایت آن ها از کل پروسه خرید خودرو دارد و از این رو نمی توان به شکل دقیق در مورد این نتایج قضاوت کرد.

در این میان شرکتی نظیر مدیران خودرو که به شکل انحصاری و مستمر از سال ۸۳ به عرضه خودروهای چری و ام وی ام در بازار ایران می‌پردازد با برنامه منسجم‌تری تا با امروز حرکت رو به پیشرفتی را در بازار داشته است و در چند سال گذشته با گسترش شبکه خدمات پس از فروش خود، گام هایی را در جهت جلب نظر مشتریان برداشته است.

شرکت مدیران خودرو اخیرا امکانی را برای بررسی خودروهای دست دوم خود توسط برخی کارشناسان حوزه خودرویی ایجاد کرده بود که شامل تست و بررسی جاده ای سه مدل خودرو MVM  ۵۵۰ و سه دستگاه MVM X33S با حضور مالکانشان می‌شد. در مسیر تست از تهران تا منطقه طالقان در استان البرز، امکان مشخص شدن نقاط قوت و ضعف خودروها پس از چند سال کارکرد وجود داشت. تست خودروها از تهران آغاز شد و به سمت طالقان ادامه پیدا کرد و در بعد از ظهر آن روز مسیر بازگشت  به تهران مجددا طی شد. در این تست تجربه رانندگی حدود ۲۲۰ کیلومتری در جاده های بزرگراهی، ۸۰ کیلومتر در جاده های کوهستانی و حدود ۵۰ کیلومتر را در ترافیک شهری و خیابان ها بدست آمد.

تجربه رانندگی با خودرو ام وی ام ۵۵۰  کارکرده

ام وی ام ۵۵۰ که جانشین مدل ۵۳۰ محسوب می شود، در حقیقت همان چری E5 است. واقعیت مسئله این است که ام وی ام ۵۵۰ به عنوان یک خودرو نرم خانوادگی به حساب می آید ۵۵۰ از نمای روبرو ظاهری ساده و کمی هم لوکس دارد. در نمای جانبی و عقب هم این خصوصیات کم و بیش دیده می شود و در مجموع سادگی از ویژگی های طراحی ۵۵۰ به شمار می رود. در فضای داخلی این خودرو، سادگی و هماهنگی مناسبی به چشم می خورد که باعث ایجاد حس آرامش در سرنشینان می شود. کابینِ جادار ۵۵۰ به همراه فاصله محوری ۲٫۶ متری، آن را خودرویی مناسب برای خانواده و مسافرت کرده است به جهت بهره مندی این خودرو از موتور ۲ لیتری، راننده احساس کمبود قدرت و گشتاور نخواهد داشت. به جهت بهره مندی از گیربکس CVT در مدل اتوماتیک، بر خلاف برخی گیربکس های اتوماتیک معمولی ضربه تعویض دنده وجود ندارد که باعث عملکرد نرم و روان ۵۵۰ شده است. گیربکس مدل دستی هم عملکرد مناسبی داشته و تعویض دنده‌ها با آسانی و نرمی انجام می‌شود. یکی ازخودروهای   MVM 550 حاضر این تست طبق سلیقه مالک کاهش ارتفاع قابل توجهی را تجربه کرده بود، اما با این وجود از نظر عملکرد سیستم تعلیق در جذب و دفع تکان ها در شرایط مطلوبی قرار داشت و به خصوص برای سرنشینان عقب بسیار نرم و راحت ظاهر می شد. خودرو مذکور علیرغم کارکرد قریب به ۵۰ هزار کیلومتری و کاهش ارتفاع، مشکلی از نظر بروز سر و صدای اضافی در کابین پیدا نکرده بود و از نظر عملکرد موتور و گیربکس دستی نیز مشکلی را برای مالک ایجاد نکرده بود. در گفتگو با مالک دو خودرو دیگر نیز مشخص شد که ایشان از خرید خودرو چینی در مجموع رضایت دارند. ترمز های این خودرو که در هر چهار چرخ دیسکی بوده و به ABS و EBD مجهز است، می تواند حس اطمینان قابل قبولی را برای راننده ایجاد کند. از نکات مثبت در این خودرو می توان به سواری نرم آن اشاره کرد که ترکیبِ آن با کابینی جادار و گیربکس CVT، سبب شده ۵۵۰ خودرویی مناسب برای مسافرت باشد. در توصف تجربه رانندگی جاده ای با ۵۵۰ می توان گفت که هندلینگ این خودرو به لطف ارتفاع پایین پلت فرم خودروهای سواری و آرایش نیمه مستقل تعلیق عقب بهتر است و می توان گفت که ۵۵۰ در زمینه احساس فرمان پذیری و لذت طی کردن پیچ های کوهستانی از بسیاری از محصولات روز کره‌ایی حتی مطلوب تر ظاهر می شود. ضرایب گیربکس در نسخه دستی برخلاف بسیاری از خودروهای چینی دیگر نسبتا خوب انتخاب شده اند و توانایی شتاب گیری خودرو حتی علیرغم وجود ۴ سرنشین نیز قابل قبول به نظر می رسد.

 از تجهیزات و امکانات این سدانِ مدیران خودرو می توان به دو کیسه هوا، چراغ های مه شکن جلو و عقب، کامپیوتر سفری، سیستم پخش MP3 با پورت USB به همراه ۴ بلندگو، روکش چرمی صندلی ها، تنظیم صندلی راننده در ۴ جهت، تنظیم برقی آیینه های جانبی، رینگ ۱۵ اینچی، آلومینیومی، سانروف برقی و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان اشاره کرد.

تجربه رانندگی با X33S کارکرده

بسیاری افراد معتقدند خودروهای کراس اوور تک دیفرانسیل در عمل نمی توانند فراتر از یک خودرو سواری ظاهر شوند و از توانایی های آفرود حداقلی نیز برخوردار نیستند اما در طول این آزمایش امکان بررسی مدل X33S در شرایط مختلف مهیا بود و حتی خبرنگاران شیب پیمایی با این کراس اوور تک دیفرانسیل را نیز تجربه کردند که شامل گذر از سرازیری نسبتا تند و صعود از مسیر خاکی ناهموار می شد و X33S در هر دو قسمت سربلند ظاهر شد و با توجه به فاصله حدود ۱۸ سانتی متری از سطح زمین، عملکردی قابل قبول را از خود به نمایش گذاشت. حدودا یکسال از معرفی نسل سوم ایکس ۳۳ یعنی X33S  با ظاهری به روز شده در بازار ایران می گذرد که با استقبال خوبی از سوی مشتریان همراه بوده است. طراحی نمای روبروی این خودرو با جلو پنجره عریضی که دارد، از نکات جالب توجه در آن بوده و نسبت به نسل قبلی اش مدرن تر و زیباتر به نظر می رسد. علاوه بر این، رینگ های زیبای ۱۷ اینچی آن نیز ظاهر این خودرو را اسپرت جلوه می دهند. با ورود به کابین این خودرو، خود را در فضایی کاملا متفاوت نسبت به نسل قبلی خواهید یافت که هماهنگی خوبی بین اجزای مختلف آن به چشم می خورد. کیلومتر شمار و دور شمار طراحی جالبی دارند که حس و حالی اسپرت به راننده القا می کنند.

از نکات مثبت در این خودرو می توان به جادار بودنِ فضای بار عقب (۵۵۰ لیتر) اشاره کرد. همچنین فضای کابین ایکس ۳۳ اس را با فاصله محوری ۲۵۱۰ میلی متر، می توان قابل قبول توصیف کرد. از نظر عایق بندی کابین، این خودرو نمره قبولی را دریافت می کند. عایقکاری در نسل سوم X33S بهبود داشته است . شرکت چری اعلام کرده است هزینه بسیار بالایی بابت کنترل و آزمایش میزان صداهای مزاحم برای ورود به کابین X33S سرمایه گذاری کرده است. ایکس ۳۳ اس به یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپِ ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که از نوع دو میل بادامک در بالا (DOHC) است. از مزایای موتور های DOHC می توان به مواردی اعم از دمای پایین تر موتور، کارکرد روان و بی صدای موتور، افزایش بازدهی موتور اشاره کرد. همچنین این موتور به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ نیز مجهز شده که باعث افزایش عملکرد خودرو و کاهش مصرف سوخت می شود. حداکثر قدرت این موتور برابر ۱۳۹ اسب بخار بوده و می تواند حداکثر ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که از دور موتور ۴۳۰۰ تا ۴۵۰۰ در دسترس راننده قرار می گیرد. نیروی موتور در این خودرو به چرخ های جلو منتقل می شود و گیربکس آن نیز از نوع خودکار CVT است. این خودرو همچنین مجهز به تعویض دنده در حالت تیپترونیک است و نهایتا میتوان شتابگیری خوبی را از این خودرو شاهد باشیم. قابلیت های دینامیکی X33S را می توان قابل قبول دانست. این شاسی بلند به ترمز های دیسکی در هر چهار چرخ مجهز شده که با بهره مندی از سیستم های ABS و EBD می تواند عملکردی مناسب از خود نشان بدهد که باعث ایجاد حس امنیت در راننده می شود، ترمزهای قوی این خودرو کاملا قابل اعتماد ظاهر شد و نهایتا کنترل این خودرو را در مسیرهای چالشی راحت می‌کند.

 جالب آنکه اکثر خریداران از انتخاب مدل های قدیمی تر X33 در بلند مدت نیز رضایت کامل دارند و حتی در مواردی با گذر کارکرد این خودروها تا بیش از ۱۵۰ هزار کیلومتر نیز اثری از بروز مشکل فنی در موتور یا گیربکس دیده نشده است، و در مجموع با توجه به تجربه های پیشین می توان گفت که موتور ۲٫۰ لیتری مورد استفاده در خودروهای ام وی ام از دوام بالایی برخوردار است و مشکل چندانی با شرایط سخت استفاده و کیفیت نامطلوب بنزین موجود در ایران ندارد. کیفیت سواری و سیستم تعلیق X33 نیز در مقام مقایسه با سایر خودروهای کراس اوور مناسب به نظر می رسد و خریداران این مدل رضایت بیشتری از استحکام مجموعه تعلیق و جلوبندی در مقایسه با خودروهای سواری دارند. در این سفر شرایطی فراهم شد تا این شاسی بلند مدیران خودرو را از نظر قابلیت های آفرودِ سبک مورد ارزیابی قرار دهیم. درست است که این شاسی بلند شهری برای چنین کاربردی طراحی نشده و نمی توان از آن انتظار قابلیت های یک خودروی چهار چرخ متحرک را داشت، اما با فاصله مناسبی که از سطح زمین دارد، می توانید با خیال آسوده تری از مسیر های ناهموار عبور کرده و نگران گیر کردن کف خودرو به زمین نباشید.

در مجموع می توان گفت که با توجه به افت کیفی خودروهای تولید داخل و قیمت مناسب خودروهای دست دوم چینی، مشتریان می توانند نگاه جدی به این گزینه ها داشته باشند. خودرو های کارکردهِ ام وی ام دوام قابل قبولی را از خود نشان داده و افتِ کیفی محسوسی نسبت به نمونه های صفر کیلومتر نداشتند که می توانند در دراز مدت هم رضایت مالکین را کسب کنند.

پایان پیام

کد خبر : 46612 ساعت خبر : 4:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46612
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات