گلونی

حتما یک لیوان در کیف‌تان بگذارید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تقریبا از اول اردیبهشت تا پایان مهرماه آمار بطری‌های آب معدنی که در سطل‌های زباله رویت می‌شود رکورددار زباله‌های کشور است. نه این‌که در ماه‌های دیگر استفاده نشود، ولی حداقل تعدادش کمتر است. دلیلش هم خیلی منطقی و روشن، گرمای هواست.
با این وضعیت گرمای هوا و دلایلی که روز به روز به فواید نوشیدن آب اضافه می‌شود، دیدن این همه بطری آب معدنی اصلا عجیب نیست. ما هم نمی‌خواهیم منکرش شویم و یا خدای نکرده بگوییم هم‌وطن آب معدنی ننوش. اما واقعا شما هم به قول معروف کلاه‌تان را قاضی کنید آیا با این وضعیت محیط زیست و رفتار ما، صحیح است که روزانه حجم زیادی از این بطری‌ها به سطل‌های زباله ریخته شود؟
اگر هر شخص یک قمقمه کوچک و سبک به همراه خودش داشته باشد. حداقل یک‌بار از تعداد دفعات خرید آب معدنی‌اش کم خواهد شد. به ازای صد نفر این تعداد بطری‌های کم شده، ۱۰۰ می‌شود و به ازای هزار نفر ۱۰۰۰ بطری. الان وضعیت محیط زیست از این آلاینده‌های پلاستیکی چنان وخیم است که برای یک بطری کم‌تر هم می‌شود شاد شد و اندکی امیدوار.
از طرف دیگر حجم لیوان‌های یک‌بار مصرفی هم که این روزها در بیمارستان‌ها، بانک‌ها، اماکن عمومی استفاده می‌شود سر به فلک کشیده.
یادم است قدیم‌ترها مد بود هرکس، یا حداقل هر خانمی، یک لیوان کوچک (معمولا استیل) در کیفش داشت. حالا این همه‌گیر شدن کالای یکبار ما را تنبل‌تر کرده و دیگر آن لیوان در کیف کمتر کسی پیدا می‌شود.
ولی خب جلوی ضرر را از هرجا که بگیریم منفعت است. پس اگر شما هم دغدغه زمین و محیط زیست اطراف‌تان را دارید همین حالا یک بطری یا قمقمه کوچک برای فردایتان آب کنید و درون یخچال بگذارید. لطفا یک لیوان کوچک هم به متعلقات همیشگی کیفتان اضافه کنید.

خروج از نسخه موبایل