گلونی

داعشی‌ها در تهران

داعشی‌ها در تهران

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پلیس کاتولونیا اعلام کرده ۱۲۰ نارنجک که قرار بوده برای ارتکاب حملات تروریستی در شهر بارسلون اسپانیا مورد استفاده قرار بگیره رو کشف کرده.

نمی‌دونم چرا یهو یاد شب چهارشنبه‌سوری خودمون افتادم. تو شب چهارشنبه‌سوری، این‌قدر پلیس مهمات و تی‌ان‌تی و بمب دست‌ساز کشف و ضبط می‌کنه که اگر دست یه نفر نارنجک ببینه، لپش رو می‌کشه و بهش می‌گه: عمویی الآن ساعت ۹ شبه، تو باید نیم ساعت دیگه تو رخت‌خوابت باشی.

داعشی‌ها در تهران

یه بابایی قسم می‌خورد می‌گفت: شب چهارشنبه‌سوری یه تیم تروریستی از داعش اومدن تو تهران عملیات انجام بدن، تا پاشون رو از خونه گذاشتن بیرون، یه پسر ۸ ساله یه اکلیل‌سرنج دست‌ساز نیم کیلویی زد زیر پاشون. طرف قسم می‌خورد می‌گفت: یکی از داعشی‌ها کمربند انتحاریش رو درآورد داد رفیقش، بدو رفت دستشویی.

 چهارشنبه سوری

چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در غروبِ سه‌شنبه، شبِ پیش از آخرین چهارشنبهٔ ماه اسفند برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصهٔ اصلی آن است. این جشن اولین جشن از مجموعهٔ جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در فضای باز درون و بیرون از خانه برگزار می‌شود.

برخی پژوهشگران واژهٔ «سور» در ترکیب «چهارشنبه‌سوری» را به‌معنای «جشن» می‌دانند، در حالی که دیگر پژوهشگران «سور» را شکلی دیگر از «سُرخ» می‌دانند (مانند گل سوری به‌معنای گل قرمز.. لازم به ذکر است که سور در زبان لری وکردی به معنای سرخ می‌باشد ) و آن را نشانه‌ای از سرخ‌بودن آتش، یا سرخی و سلامتی فرد می‌دانند. گونهٔ تلفظ چارشمبه-سُرخی در اصفهان و استفاده از سور به‌جای سرخ در لهجهٔ عمومی، این دیدگاه را قابل اعمادتر می‌کند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل