گلونی

محیط زیست تشنه مراقبت است

محیط زیست تشنه مراقبت است

محیط زیست تشنه مراقبت است

⇑برای خواندن مطالب بیشتر روی کلمات کلیک کنید⇑

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: اخیرا توجه و مراقبت مردم از پرستوهای دریایی شهرستان افزایش یافته است.

همه ما به یک اندازه حق استفاده درست از محیط زیست را داریم. وقتی به مسافرت می‌رویم، در راه برای استراحت در جنگل‌ یا کنار دریا توقف می‌کنیم؛ حتی به بازدید از یک جاذبه گردشگری طبیعی می‌رویم و از رفتن به آنجا و تماشای آن لذت می‌بریم.

همانطور که ما حق داریم به درستی از محیط زیست استفاده کنیم، طبیعت و جانداران آن هم، حق و حقوقی بر ما دارند. ما وظیفه داریم که از محیط زیست حفاظت کنیم. حفاظت ما می‌تواند به چند شکل بروز پیدا کند. به عنوان مثال وقتی ما شاهد استفاده نادرست برخی از انسان‌ها از محیط زیست هستیم، مانند قطع درختان، زه کشی تالاب‌ها، زمین خواری‌ها و شکارهای غیرمجاز، باید سریعا مسئولین مربوطه را در جریان امور بگذاریم تا برخوردهای مناسب با افراد خاطی صورت بگیرد.

محیط زیست تشنه مراقبت است

نوع دیگری از حفاظت محیط زیست به گونه‌ای است که ما باید جانداران محیط زیست را از خطرها و حوادث طبیعی که امکان دارد موجب تلف شدن آن‌ها بشود، نجات بدهیم.

نمونه‌ای از این کار را می‌توانیم در مراقبت مردم گیلان از پرستوهای دریایی تیره که از گونه‌های مهاجر جوجه‌آور در ایران هستند، مشاهده کرد. به عنوان مثال، در روزهای اخیر، پرستوی دریایی تیره جوانی که در حوزه این شهرستان زخمی شده بود و توان پرواز نداشت، توسط یکی از شهروندان آستانه‌ای به اداره محیط زیست تحویل داده شد. کار ارزشمندی که امیدواریم در سایر نقاط کشور و برای بقیه گونه‌‌ها اتفاق بیفتد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

⇓برای خواندن مطالب بیشتر به بخش مطالب مرتبط بروید⇓

خروج از نسخه موبایل