استاندارد پیشه کنیم تا تپش قلب نگیریم!

استاندارد پیشه کنیم تا تپش قلب نگیریم!

⇑برای خواندن مطالب بیشتر روی کلمات کلیک کنید⇑

پایگاه خبری گلونی، محمد ساکی: در گذشته دنیای مجازی به‌صورت امروزی وجود نداشت و یا اگر هم بود، این‌قدر گسترده و برای همگان در دسترس نبود. در همان زمان وقتی ورزشکاران موردعلاقه مردم در رشته‌های مختلف ورزشی از دنیای قهرمانی، خداحافظی می‌کردند دیگر خبری از آن‌ها نبود و برای بسیاری از علاقه‌مندان جالب بود که آن‌ها بعد از بازنشستگی به چه‌کارهایی مشغول هستند. بعضاً پیش می‌آمد که  بعد از چند سال، خبرنگاری سراغ آن‌ها می‌رفت و بعد از گفتگو، چکیده‌ای از آن را در مجلات و روزنامه‌ها چاپ می‌کرد. اما با گذر زمان و رشد فضای مجازی اوضاع عوض شد‌ و اخبار افراد معروف، خصوصاً قشر ورزشکار بیشتر قابل‌پیگیری بود. بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای دنیا در رشته‌های مختلف، بعد از بازنشستگی در آکادمی‌ها و کنگره‌های مربوط به ورزش و رشته‌ای که در آن تخصص دارند حضور پیدا می‌کنند و یا در مدارس استعدادیابی و تیم‌های پایه مشغول فعالیت هستند و خبرهای خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند تا هوادارانشان در جریان آن قرار بگیرند.

استاندارد پیشه کنیم تا تپش قلب نگیریم!

ازآنجایی‌که بیشتر دیدگاه‌ها و برنامه‌ریزی‌های ورزشی در کشور ما مطابق با میل و سلیقه مدیران است آن‌هم انجام کاری به‌ظاهر تخصصی، به یک نکته توجه کمی شده، آن‌هم استفاده از تجربیات ورزشکاران مطرح داخلی و یا خارجی بوده است. بسیار ساده است. با پیگیری صفحات مجازی یک فوتبالیست حرفه‌ای همان‌طور که قبلاً ذکر شد، متوجه فعالیت‌های او می‌شویم و می‌بینیم که این افراد مدام تجربیات خود را به نسل‌های بعد منتقل می‌کنند.

استفاده از افراد حرفه‌ای و چهره‌های بین‌المللی می‌تواند کمک شایانی به پیشرفت ورزش قهرمانی یک کشور کند. به‌طور مثال دعوت از آن‌ها برای حضور در کلاس‌های آموزشی که این کار ضمن بالا بردن سطح کیفی ورزشکاران، باعث می‌شود تلنگری هم در خصوص امکانات ورزش موجود در کشور و استانداردهای جهانی به مدیران ورزشی زده شود. بله استاندار! لغتی که در ادامه به کلماتی چون کیفیت، برنامه‌ریزی، تمرین، اهداف بلندمدت، فضای مناسب اردو، آرامش ورزشکار، سرمایه‌گذاری خصوصی در ورزش و قهرمانی پیوند می‌خورد. باید با این واقعیت روبرو شد که چقدر از استانداردهای جهانی برای بهره‌وری بهتر از یک ورزشکار دور هستیم که آن‌هم قابل بررسی و تحلیل است هم ازلحاظ مدیریت کلان اقتصادی، اهداف وزارتخانه‌ها و حتی جامعه‌شناسی.

ما اگر قرار به دعوت از چهره‌های بین‌المللی داریم باید خودمان را با متدهای روز دنیا تطبیق دهیم. بیاید نگاهی به حضور مرد پرتغالی آقای کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال کشورمان  بیندازیم. بعد از شروع همکاری ایشان با فدراسیون فوتبال ایران به‌تدریج همه‌چیز تا حدی رو به تنش رفت. از ابتدای حضورش در ایران به دلیل انتقاد از امکانات کمی و کیفی تیم ملی و برنامه‌ریزی‌های نامرتب فدراسیون و سازمان لیگ، همیشه بین نظرات او و مربیان باشگاه‌های شکافی بس عمیق به چشم می‌خورد ولی بعد از چند سال مشاجره‌ها و تهدیدها و تلاش‌های فدراسیون، نظرمان را که از متون بیانیه‌ها علیه همدیگر به سمت جدول مسابقات مقدماتی چرخاندیم، متوجه صعود بی‌حرف و حدیث فوتبال ایران به جام جهانی روسیه شدیم.

به‌قدری شخصیت فوتبال ایران تغییر کرد که فرصت نشد برای صعود به جام جهانی تپش قلب بگیریم. دقیقا این همان استانداردی بود که در موردش صحبت شد. یعنی شکافی وجود نداشته باشد و برنامه‌ریزی حرف اول را بزند. یعنی تغییر وضعیت موجود در هر زمینه از ورزش قهرمانی به وضعیت مطلوب و بین‌المللی.

به‌هرحال لازم است بیشتر به ورزش و استانداردهای ورزشی بها دهیم و از تجربه چهره‌های بین‌المللی داخلی و خارجی استفاده کنیم. پیدا کردن روش‌های درست برای شادابی و تندرستی و قهرمانی یک کشور از اتودهای کوچک و قدم‌های با جسارت نشات می‌گیرد و امیدواریم که این قدم‌ها توسط دلسوزان ورزش برداشته شود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

⇓برای خواندن مطالب بیشتر به بخش مطالب مرتبط بروید⇓

کد خبر : 51717 ساعت خبر : 2:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51717
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات