استاندار لرستان باید باغ ملی گیاه‌شناسی زاگرس را حفظ کند

استاندار لرستان باید باغ ملی گیاه‌شناسی زاگرس را حفظ کند

به گزارش پایگاه خبری گلونی باغ ملی گیاه‌شناسی زاگرس بهمن‌ماه سال گذشته پس از مدت‌ها به تعویق افتادن، در خرم‌آباد افتتاح شد.

این باغ یک مرکز گردشگری و آموزشی است و اهدافی از جمله احداث مدرسه طبیعت و گسترش ریه‌های تنفسی شهر در احداث این باغ در نظر گرفته شده است.

همه این اهداف و سروصدایی که در آغاز به‌کار آن راه افتاد راه آسانی را مقابل این باغ پیش‌بینی می‌کرد ولی مثل همه پروژه‌های این استان، مشکلات هم یکی‌یکی از راه رسید. از اراضی این زمین که متعلق به منابع طبیعی لرستان است، در سال ۱۳۸۳، سه هکتار واگذار شد. اما پس از توافقی که بین استانداری و سپاه برای تخلیه پادگان این نهاد نظامی در حریم قلعه فلک‌الافلاک انجام شد، معین شد که باز هم از این زمین واگذار شود. در مقابل، مدیران جهاد کشاورزی بیان کرده‌اند که حتی یک متر از این زمین را به غیر واگذار نمی‌کنند.

استاندار لرستان باید باغ ملی گیاه‌شناسی زاگرس را حفظ کند

استانداری توپ را در زمین جهاد کشاورزی انداخته است و این اداره ‌کل را در ماجرای تخلیه نکردن حریم فلک‌الافلاک، مقصر اصلی معرفی می‌کند. در صورتی‌که دلیلی ندارد برای آباد کردن جایی مکان دیگری را ویران کرد.
این مرکز گیاه‌شناسی برای اهداف بزرگی با تلاش و سختی‌های فراوان گروهی از عاشقان طبیعت و پشتیبانی همه مردم خرم‌آباد ایجاد شد و نباید قربانی توافقات غیر اصولی استانداری با دیگر نهادها شود.

استانداری لرستان باید برای آزادسازی قلعه زمین مناسب دیگری را پیشنهاد دهد و راه را برای زیبایی شهر باز کند و به درخواست مردم پاسخ شایسته بدهد.

پایان پیام

کد خبر : 47987 ساعت خبر : 0:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47987
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات