افتتاح سالن خصوصی تئاتر هامون رشت

افتتاح سالن خصوصی تئاتر هامون رشت

سرپرست گروه تئاتر «لیو» اعلام کرد که از ۱۴ مردادماه در شهر رشت سالن خصوصی تئاتر «هامون» با مدیریت هنری این گروه تئاتری، افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، حسن معجونی سرپرست گروه تئاتر «لیو» و از بازیگران و کارگردان‌های تئاتر ایران درباره ایجاد ظرفیتی جدید در عرصه سالن‌های خصوصی تئاتر گفت: با مشورتی که با امین رضامند که در شهر تهران نیز سالن خصوصی تئاتر راه‌اندازی کرده بود، سالن هلال احمر شهر رشت را که بی‌استفاده مانده بود تحویل گرفتیم و برای تئاتر تجهیز شد.

وی ادامه داد: این سالن تئاتر با نام «هامون» دارای ظرفیت ۲۶۰ نفر است که با ریاست امین رضامند و مدیریت هنری گروه تئاتر «لیو» فعال خواهد شد.

معجونی درباره زمان و نحوه افتتاح سالن خصوصی تئاتر «هامون» در شهر رشت، گفت: قرار است این سالن تئاتر روز ۱۴ مردادماه و با اجرای نمایش «خرس و خواستگاری» که پیش‌ازاین به زبان گیلکی تولید و در شهر رشت اجراشده بود، افتتاح شود.

افتتاح سالن خصوصی تئاتر هامون رشت

سرپرست گروه تئاتر «لیو» در پایان اظهار کرد: قرار است سالن تئاتر «هامون» بر مبنای ۵۰ درصد آثار بومی و ۵۰ درصد آثار غیر بومی فعالیت کند. در بخش ۵۰ درصد کارهای غیر بومی آثار خوبی که در تهران تولید و اجرا می‌شوند انتخاب کرده و برای اجرا در سالن «هامون» دعوت خواهیم کرد.

رَشْت  یکی از کلان‌شهرهای ایران، مرکز استان گیلان در شمال ایران، و مرکزشهرستان رشت است و مادرشهر استان گیلان و بخش‌هایی از استان‌های همجوار است.

این کلانشهر همچنین بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیهٔ دریای کاسپین و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشینجهان، بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می‌شود.

 رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

بر اساس سرشماری رسمی سال ۱۳۹۵، جمعیت شهر رشت تعداد ۶۷۶٬۹۹۱ نفر است.

 جمعیت شناور ثابت روزانهٔ شهر رشت به‌عنوان مادرشهر استان گیلان بالغ بر ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر است. جمعیت این شهر در تعطیلات و ماه‌های گردگشری سال بالغ بر دومیلیون نفراست.

رشت فشرده‌ترین شهر ایران به لحاظ نسبت جمعیت به وسعت است و ازلحاظ نسبت جمعیت در روز و شب نیز رتبه نخست کشور را دارد.

پایان پیام

کد خبر : 47943 ساعت خبر : 1:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47943
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات