بقراط درونت را دریاب

بقراط درونت را دریاب

به گزارش پایگاه خبری گلونی، احمد حمزه، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: «عدم اختصاص زمان کافی برای معاینه بیمار به لحاظ اخلاقی اقدام قابل قبولی نیست، پزشکان در کشور چند شغله هستند.»

در هر حال همین سرانه ۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه برای ویزیت بیماران حتی اگر پزشکانمان ۳ شغله باشند هم قابل توجیه نیست. استاندارد ویزیت بیماران در مصوبه هیئت دولت برای پزشکان عمومی ۱۵ دقیقه، متخصص ۲۰ و فوق تخصص ۲۵ دقیقه است اما ما بیماران حتی ساده‌ترین حقوق خود را در مواجهه با پزشکان نمی‌دانیم. در حالی‌که این کم‌فروشی در هر شغل دیگری با دخالت سازمان تعزیرات حکومتی کشور باعث می‌شود طرف کم‌فروش جریمه مالی شود.

بقراط درونت را دریاب

راهنمای اخلاق عمومی پزشکان شاید جلوی این کم‌کاری‌ها را بگیرد. شاید باعث بشود در بحث درمان بیماران الگوهای مالی را کنار بگذاریم و به آنچه انسانی‌تر است نزدیک‌تر شویم. تمام‌وقت کردن ۹۷۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص هم نمی‌تواند بار این کم‌کاری‌ها را به دوش بکشد. ساعات طولانی و ویزیت‌های نامحدود پزشکان را خسته می‌کند، آن‌ها به شکستن رکوردهای روزانه خود در تعداد ویزیت بیمار در روز فکر می‌کنند، به برگه‌هایی که از دفترچه کنده می‌شود و به حساب و کتاب طلب‌هایشان از بیمه.

واقعیت این‌ است که در خیلی از مشاغل کم‌فروشی صورت می‌گیرد در خیلی از آنها هم مانند پزشکان مستقیماً با جان مردم سروکار داریم مثل عدم رعایت مباحث ایمنی ساختمان در مهندسی ساختمان یا توجه نکردن به استاندارد راه‌ها یا طولانی شدن ساعات کار و عدم پرداخت حقوق معلمان و برخوردهای قهری برخی از آنان با دانش‌آموزان اما همیشه ذره‌بین افکار عمومی روی پزشکی بیشتر است، برخی از آنها به بهانه ساعات طولانی کشیک در دوران کارآموزی می‌خواهند همه عمر را در رفاه باشند. الگوهای استاندارد را تغییر می‌دهند. گوشی‌هایشان را در ساعاتی که باید در دسترس باشند خاموش می‌کنند و ساعات ویزیت‌ها را حواله می‌کنند به پزشکان کم‌تجربه ولی در چارت مالی بیمارستان این ویزیت‌ها به نام خود آنها ثبت می‌شود. واقعیت این است که الگوهای بد در جامعه رواج بالایی دارند. کاش اقتدایمان در کار و حرفه به بهترین‌ها بود نه کسی که دغدغه‌اش بالا بردن تعداد سهامش در بازار بورس، شهرک‌سازی و زد و بندهای مالی است. کاش می‌شد در لباس حرفه خود بهترین باشیم!

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 50157 ساعت خبر : 3:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=50157
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات