تا وام‌مان را ندهید، خانه بخت نمی‌رویم

تا وام‌مان را ندهید، خانه بخت نمی‌رویم

پایگاه خبری گلونی، علیرضا لبش: قدیم، وقتی خواستگاری می‌رفتی، پدر محترم عروس با هم‌افزایی مادر عروس تعداد سکه مهریه را سال تولد مطرح می‌کردند و پشت‌بندش بلافاصله می‌گفتند: حالا کی داده و کی گرفته؟!
البته همین رقم‌های نجومی یا باعث بر هم خوردن معامله می‌شد یا اگر هم معامله‌ای شکل می‌گرفت، چند وقت بعد همه با چشم خود می‌دیدند که چه کسی این سکه‌ها را باید پرداخت کند و چه کسی هم باید دریافت کند. البته در اکثر مواقع پرداخت کننده محترم سر از زندان و بند جرایم مالی درمی‌آورد و بعد از مرخص شدن از زندان با گذراندن دوره کارورزی در بند مالی به یک مختلس محترم تبدیل می‌شد و تمام آن سکه‌ها را تا قران آخر اختلاس می‌کرد و تحویل عروس خانم می‌داد.

تا وام‌مان را ندهید، خانه بخت نمی‌رویم
همه این اتفاقات نابه‌هنجار در دوران قدیم اتفاق می‌افتاد و به حمدلله امروزه دیگر خبری از این حرف‌ها در خواستگاری‌ها و این اختلاس‌ها در کشور نیست و پدر محترم عروس به محض دیدن داماد، یک چیزی هم دستی توی جیبش می‌گذارد که فقط ازدواج سر بگیرد و بعدش هم زوجین می‌روند دو نفری توی صف انتظار وام ازدواج می‌نشینند تا گیس‌هایشان به رنگ دندان‌هایشان سفید شود.
البته از وقتی که مسئولان محترم لطف کرده‌اند و وام ازدواج را از سه میلیون به بیست میلیون افزایش داده‌اند، بانک‌ها معترض شده‌اند که با این جیب خالی چرا وعده و وعید می‌دهید؟ ما همان سه میلیون را هم نداشتیم بدهیم. دولت هم می‌گوید: حالا ما یک چیزی گفتیم، کی داده کی گرفته؟! اصلا برای ترویج و تسهیل ازدواج بگویید صد میلیون، دویست میلیون، چه فرقی می‌‌کند؟! متقاضیان محترم ازدواج هم مصرانه دم در بانک‌ها نشسته‌اند و می‌گویند تا وام‌مان را ندهید، خانه بخت نمی‌رویم. این وام حق ماست، سهم ماست، عشق ماست. در این میان هر چه پدر محترم عروس می‌گوید: بابا مهریه نخواستیم، بیا وام بلاعوض از جیب خودم می‌دهم، گوش داماد بدهکار نیست که نیست.
البته پیشنهاد بهتری برای مسئولان داریم: می‌توانند مانند لیزینگ خودرو و مسکن، ازدواج را هم لیزینگ کنند و بانک‌ها تا هشتاد درصد هزینه‌های ازدواج و زندگی مشترک و بعدش هزینه‌های زندگی تا آخر عمر را لیزینگی در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند. این طوری شاید این جوانان بیکار و بیعار راضی شدند تن به تشکیل خانواده بدهند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 49183 ساعت خبر : 9:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49183
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات