خطرناک‌ترین منطقه تهران را بشناسید

خطرناک‌ترین منطقه تهران را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، منطقه ۲۲ تهران از آن مناطقی است که پله‌های ترقی را چندتا یکی طی کرده و کم‌کم به خطرناک‌ترین منطقه تهران تبدیل می‌شود.

خطر از این حیث که بعید نیست به همین زودی به شهری جداگانه تبدیل شود هرچند که شهرداری منطقه ۲۲ تهران از سال ۷۹ کار خودش را آغاز کرده است.

این منطقه ۶۲۰۰ هکتاری با داشتن بالاترین آمار برج‌سازی دارای برج‌های ۱۰ تا ۴۲ طبقه است. همین برج‌هایی که جریان هوای ورودی به تهران را منحرف کرده و سد راه باد می‌شوند. این منطقه به دلیل پروژه‌هایی هم‌چون دریاچه مصنوعی،‌ شهربازی هزار و یک شهر،‌ پارک آبی چیتگر، ایران مال،‌ رز مال، پردیس سوارکاری،‌ تله‌کابین و… که یا ساخته شده‌اند و یا در حال ساخت و اجرا هستند به زودی به عنوان قطب گردشگری تهران شناخته خواهد شد. آن‌چه مسلم است این احداث بی‌رویه ساختمان‌های بلند و گسترش فضای شهری اثرات منفی خود را در پی خواهد داشت.

خطرناک‌ترین منطقه تهران را بشناسید

ساختمان‌هایی که اغلب به دلیل داشتن چشم‌اندازهای ویژه به قیمت‌های گرانی هم مبادله می‌شوند. پس بعید نیست مناطق مرکزی شهر تهران از رونق بیفتد و این منطقه نوپا بیش‌تر از پیش جان بگیرد. معلوم نیست این ساختمان‌سازی و شهرسازی تا کجا می‌خواهد پیش برود. راستش با این روند کاهش جمعیت گمان نکنم نیازی به این همه حرص برای گسترش شهر باشد و اگر کمی از زمین خدا را برای نسل‌های آینده بگذاریم خیلی بیش‌تر از این برج‌های سر به فلک کشیده به دردشان خواهد خورد.

از بین بردن زمین‌ها،‌قطع درختان و به جای آن ساختن شهرک‌ها نه تنها دردی از مردم دوا نکرد بلکه بیش‌تر عرصه را تنگ کرده است. یک زمانی این شهرک‌ها ساخته می‌شد تا اگر کسی توانایی خرید خانه در سطح شهر را نداشت به این شهرک‌ها بیاید حالا اما قیمت‌های خانه و زمین با بسیاری از مناطق شهر برابری می‌کند و حتی گاهی بالاتر است.

منطقه ۲۲ تهران خطرناک‌ترین منطقه تهران است. خطری که نسل‌های آینده را به شدت تهدید می‌کند و راه را بر نفس مردم خواهد بست.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 47840 ساعت خبر : 0:41 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47840
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات