دسته‌گلی دیگر از شهرداری خر‌م‌آباد

دسته‌گلی دیگر از شهرداری خر‌م‌آباد

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: رهگذرانی که این روزها از پل شهدای خرم‌آباد گذر می‌کنند، چند روزی است که وضعیت آکواریوم شهری قرار گرفته روی این پل را دیده‌اند. آب آن نیمه شده است، لجن سرتاپای آن را گرفته است و ماهی‌های نگون بخت دریک گله جا مجبور به زنده ماندن هستند.

اگر بخواهیم به زبان ساده عملکرد شهرداری و روش‌های مدیریت در آن را نشان داد، همین اکواریوم بهترین مثال است. شهرداری خرم‌آباد برای انجام وظایف تعریف‌شده‌اش مثل تعویض، نوسازی و طراح مبلمان شهری در ابتدا تبلیغات گسترده و پرهیاهویی را با استفاده از رسانه‌های نان به نرخ‌روز خور و آگهی بگیر، به راه می‌اندازد و همیشه هم پروژه‌ای را که شروع می‌کند را نخستین نمونه آن در کشور معرفی می‌کند. پس از گذشت ماه‌ها از موعد مشخص شده، ماکتی از آن طرح اولیه آماده بهره‌برداری می‌‌شود. تا اینجا هم با اغماض مشکلی نیست. ولی همین که با حضور رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و نطق‌های آتشین شهردار محترم، پروژه افتتاح شد، دیگر همه چیز فراموش می‌شود. آن همه هزینه به حال خود رها می‌شود تا به مرور زمان نابود شود.

دسته‌گلی دیگر از شهرداری خر‌م‌آباد

شهرداری نهال‌کاری می‌کند ولی برای آبیاری آن فکری نمی کند یا کتابخانه شهری را با آن همه تبلیغات راه‌اندازی می‌کند ولی همه شاهدیم که چه بر سر آنها آمده است. جهاد آسفالت راه می‌اندازد بدون اینکه زیرسازی خیابان‌ها و کوچه‌ها را برای آسفالت‌کشی آماده کنند. گزارش‌های زیادی از آسفالت‌کشی کوچه‌ها روی خاک به دست ما رسیده است. آسفالت‌های بی‌کیفیتی که فقط امورات این روزهای شهردار را راه می‌اندازد و تبلیغی است برای ماندن در این پست و همه مشاهده خواهند کرد که مدتی دیگر به‌ویژه در فصل سرما چگونه این آسفالت‌ها ترک خواهند خورد و مشکلات بعدی را به‌وجود می‌آورند. از چگونگی به‌دست آوردن هزینه این عملیات جهادی می گذریم و فقط به آن لقب جهاد قسطی می‌گوییم. و همین اشاره آگاهان را کفایت می‌کند برای پی‌بردن به ماهیت این هزینه‌ها از طرف شهرداری خرم‌آباد.
شهرداری خرم‌آباد باید روش مدیریت هزینه و عملکرد خود را تغییر دهد. اینگونه سهل‌انگاری‌ها و بی‌مبالاتی‌ها اگرچه در کوتاه مدت از دید شهروندان پنهان می‌ماند، ولی همه باید بدانیم که زمان بزرگ‌ترین رسواگر است.

پایان پیام

عکس: از روح امامی

کد خبر : 48723 ساعت خبر : 0:17 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48723
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات