رابطه سماق مکیدن و بیماری‌های قلبی عروقی

رابطه سماق مکیدن و بیماری‌های قلبی عروقی

 پایگاه خبری گلونی، علی خضری: ماشاالله، بزنم به تخته، چشم دشمنانمان کور، این قدیمی‌هایمان همه کارهایشان از روی حکمت بوده است. از هر انگشت‌شان هزارتا حکمت می‌پاشیده است. حرف‌هایشان را که دیگر نگویید. درّ و گوهر. دهانشان را که باز می‌کردند، همینجوری حکمت پرانی می‌کردند. به همین خاطر بوده که آن قدیم‌ها، طلا این قدر باارزش و کمیاب بوده است. یک عده می‌رفتند و با هزار بدبختی طلا پیدا می‌کردند و می‌نشستند دم دهان بزرگان قدیم. تا آنها حرف می‌زدند، قلم خود را داخل آب طلا می‌زدند و می‌نوشتند. این جوری بود که حتی آن‌هایی هم که قدر کلام و حکمت را نمی‌دانستند، به‌خاطر طلا هم که شده سخن بزرگان را به دیوار آویزان می‌کردند و آن سخن و حکمت، ماندگار می‌شد.

رابطه سماق مکیدن و بیماری‌های قلبی عروقی

یکی از حکمت‌هایی که از بس با آب طلا نوشته‌اند، آب‌طلادانشان مورد عنایت قرار داده شده است، همین حکمت سماق و سماق مکیدن است. اگر آن قدیم می‌آمدند و می‌گفتند که پسرم، خواهرم، برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، بیا و سماق مصرف کن، آن برادر و یا خواهر محترم، مثل آهو در چشم‌های آن حکیم نگاه می‌کرد و پس از اندکی تامل، قلم و آب طلایش را جمع می‌کرد و می‌رفت دنبال کارهای اندکی مفید تر. اما از آنجایی ‌که قدیمی‌هایمان خیلی حکیم بودند، می‌گفتند برادر یا خواهر گرامی، بیا این سماق را بگیر و بمک. این سخن حکیمانه را به افرادی می‌گفتند که خواسته نابجایی داشته‌اند و می‌بایست منتظر بمانند که براورده شود و چون با زبان خوش، قبول نمی‌کردند، می‌گفتند که برو و تا سماقت را نمکیدی، برنگرد.

از آنجایی که زیاده خواهی یکی از عوامل اصلی بیماری قلب و عروق است و آن قدیم‌ها، هم سماق‌ها چینی نبوده و ضدّ مک (مکیده نشدن) بوده‌اند، برادر و خواهر نامبرده می‌رفتند پی مکیدن و پس از مدتی که حواسشان به سماق پرت می‌شد، زیاده‌خواهی‌شان یادشان می‌رفت و مشکل قلب و عروقشان حل می‌شد.

لازم به ذکر است که علت اصلی این که با وجود مصرف بالای سماق در جامعه، همچنان مشکل قلب و عروقی رو به افزایش است و زیاده‌خواهی، مخصوصا در جوانان بیداد می‌کند، اصلا تقصیر حکیمان و قدیمی‌های ما نیست. بلکه مشکل اصلی در جنس سماق‌هایی است که در جدیدترین و بروزترین کارخانجات کشور دوست و برادر چین ساخته شده و با دستان پرتوان واردکنندگان عزیز، جهت مکیدن در اختیار سماق دوستان قرار می‌گیرد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 51481 ساعت خبر : 7:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51481
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات