رتبه اولی‌ها، مریخی نیستند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، صابر دین پژوه، رتبه یک کنکور ریاضی گفت: «اعتقادی به شرکت در کلاس‌های کنکور نداشتم و به بقیه کنکوری‌ها هم توصیه نمی‌کنم.»

واقعیت این است شرکت در کلاس‌های کنکور بیشتر از ابزار قبولی برای خیلی‌هایمان نشانه‌ای برای جا نماندن از جریان سیال چشم‌وهم‌چشمی‌هاست. کنکورهای آزمایشی بیشتر از تمرکز روی نقاط وقوت به ناامیدی‌هایمان دامن می‌زند. برای خیلی‌ها رکود ۱۱ ساعت مطالعه در روزهای تعطیل باید در جایی مثل گینس ثبت شود. ما به مطالعه کتاب‌های درسی عادت نداریم، به خواندن جزوه و عصاره آنها و به کتاب‌های رنگی عادت کردیم، اصلاً دم کنکور که می‌شود کتابخانه را با همین رنگ‌ها تزئین می‌کنیم.

رتبه اولی‌های کنکور از مریخ نیامدند؛ وقتش رسیده این را باور کنیم که آنها هم مثل ما هستند. فقط هدفمند زندگی کردن را یاد گرفتند، نا امید نشدن و شناختن نقاط ضعف و قوتشان را. رتبه‌های برتر کنکور آرامش این روزها را آسان به دست نیاوردند. در چنگال نام‌ها و مؤسسه‌ها و تضمین‌های تزریقی آنها هم نمی‌افتند، آن‌ها خودشان را باور می‌کنند. اولویت‌هایشان را می‌دانند و هدف‌هایشان را روشن و واضح می‌توانند از میان کلکسیون اهداف واقعی انتخاب کنند.

صابرها یک الگوی مشخص دارند، به‌خودشان دروغ نمی‌گویند و بهانه‌تراشی نمی‌کنند. برای آنها روزهای تعطیل فرصت بیشتر در مطالعه‌است و از شلوغی شنبه‌ها نمی‌ترسند. فرقی ندارد که کنکوری باشید یا در آستانه هر آزمون مهم دیگری. اول از همه با خودتان صادق باشید، واقعاً می‌خواهید برنده شوید؟ پس از جنگیدن نترسید، نگذارید فشردگی رقابت‌ها خسته‌تان کند. به آرزوها و رؤیاهای رنگی‌تان پایبند باشید. هر روز زندگی می‌تواند یک کنکور بزرگ باشد، باید با همه توان برای آن آماده باشید. خستگی‌های روزانه را فراموش کنید و نور امید را به حال و هوای روزهایتان بپاشید.

کنکور اولین چالش مهم در زندگی جوانان ایرانی است. وقتی که قرار است خودت را محک بزنی، وقتی که مبارزه با رقبای ناشناس را قبول می‌کنی، یعنی برای زندگی در جامعه آماده‌ای. این مسابقه را قبول کنیم، به‌خودمان فرصت بدهیم تا در شلوغی زندگی، توانمان را بسنجیم. بگذاریم در یک رقابت سالم بفهمیم با خودمان چند چندیم، کنکور اولین مرحله برای نصب دسترسی‌های تازه بر روی برنامه جامع زندگی‌مان است.

پایان پیام

کد خبر : 49735 ساعت خبر : 5:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49735
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات