روستاهایی که با گردشگری پولدار می‌شوند

روستاهایی که با گردشگری پولدار می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از شناسایی بیش از پنج هزار روستای دارای پتانسیل گردشگری خبر داد.

گردشگری به‌عنوان یکی از چرخ‌های ماشین اقتصادی هر کشوری محسوب می‌شود و بیش‌تر از اینکه تفریح به‌حساب بیاید، نوعی صنعت تلقی می‌گردد و بسیار درآمدزا است. برای مثال می‌توان به کشور ترکیه اشاره کرد که بخش عمده‌ای از درآمد سالیانه‌اش از گردشگری حاصل می‌شود.

متأسفانه کشور ما آن‌چنان‌که انتظار می‌رود، به گردشگری و درآمدزایی از این طریق نپرداخته و این موضوع وابستگی ما به صنایع نفتی و صادرات آن‌ها را بیش‌تر می‌کند. این در حالی است که شهرها و روستاهایمان می‌توانند با استفاده از پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی‌شان، موردتوجه گردشگران قرار بگیرند.

البته به نظر می‌رسد که روستاها و شهرهای کم‌جمعیت، بیش‌تر نیازمند رونق دادن صنعت گردشگری هستند، زیرا کمبود شغل باعث شده تا بسیاری از ساکنان این مناطق، دست به مهاجرت بزنند و بهشهرهای پرجمعیت‌تر بروند.

برای جلوگیری از مهاجرت به شهرهای پرجمعیت و تخریب روستاها و شهرهایی که بعضاً دارای زمینه‌های تاریخی و فرهنگی ویژه‌ای هستند، می‌توان از گردشگری استفاده کرد؛ صنعتی که رونق اقتصادی را به این مناطق خواهد برد.

لغت توریسم (Tourism) از کلمه تور (‏Tour) به معنای گشتن اخذ شده که ریشه در لغت لاتین Tourns به معنای دور زدن، رفت و برگشت بین مبدأ و مقصد و چرخش دارد که از یونانی به اسپانیا، فرانسه و در نهایت به انگلیس راه یافته است. در گذشته به گردشگران سیاح نیز گفته می‌شد که در اصل واژه‌ای عربی برگرفته از فعل سیاحت بوده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 51196 ساعت خبر : 10:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51196
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات