زایمان زنان معتاد در پاتوق‌ها

زایمان زنان معتاد در پاتوق‌ها

به گزرش پایگاه خبری گلونی، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: ۷ تا ۱۰ درصد زنان معتاد، در پاتوق ها زایمان می‌کنند.

هر جنینی که در شکم مادرش در انتظار به‌دنیا آمدن است، هرگز نمی‌داند که پدر و مادرش چه کسانی هستند، ملیتش چیست، نامش چه خواهد بود و در چه محیطی بزرگ خواهد شد. آن‌ها به‌دنیا می‌آیند بدون اینکه هیچ حق انتخابی در به‌دنیا آمدنشان داشته باشند. دو نفر که تصمیم می‌گیرند بچه‌دار شوند، باید به همه‌ی نیازهای او توجه کنند. همان‌طور که پدر و مادر بر فرزندانشان حق دارند، فرزندان نیز حق و حقوقی دارند که باید از جانب والدینشان برآورده شود.

زایمان زنان معتاد در پاتوق‌ها

گاها زن و مردی که می‌خواهند نوزادی به‌دنیا بیاورند، بدون در نظر گرفتن صلاحیت خود برای پدر و مادر شدن، اقدام به این کار می‌کنند.بدیهی ست که اگر آن‌ها آمادگی‌های لازم را نداشته باشند، نوزادی که به‌دنیا می‌آید، بسیار متضرر خواهد شد. نمونه‌ای از این اتفاق را در نوزادانی می‌توان مشاهده کرد که پدر یا مادرشان و یا هردو، اعتیاد دارند. بخصوص اگر اعتیاد آن‌ها شدید و فرد معتاد، بی‌خانمان باشد.

نوزادی که از همچین پدر و مادری به‌دنیا می‌آید، به علت سبک زندگی پر از خطر آن‌ها، در ابتدا مستعد داشتن بسیاری از بیماری‌های خطرناک مانند ایدز خواهد بود. به‌علاوه زایمان و نگهداری غیر بهداشتی نوزادان، می‌تواند بسیار خطر آفرین باشد.

پدر و مادری که روز و شب برای خرید مواد مخدر در تلاش هستند، از نیاز های اولیه کودک‌شان غافل خواهند شد؛ که همین موضوع باعث بروز بیماری هایی مانند سوءتغذیه در آن‌ها می‌شود که می‌تواند مرگ را برای آن‌ها به همراه بیاورد.
آن کودک بدون اینکه خودش بخواهد و با تصمیمی اشتباه به‌دنیا می‌آید، چند روزی زندگی می‌کند و درنهایت مرگ را از پدر و مادرش هدیه می‌گیرد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 51482 ساعت خبر : 7:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51482
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات