سیگارهای الکترونیکی، فریب بزرگ تجاری

سیگارهای الکترونیکی، فریب بزرگ تجاری

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: ترک سیگار برای خیلی‌ها یک چالش بزرگ است. آن‌ها برای کنترل استرس‌های زندگی خود از سیگار استفاده می‌کنند برای همین است به ترک کردن آن فکر نمی‌کنند، وقتی مدیریت کامل روی افکارت نداشته باشی و فیلترهای مناسب را نتوانی به موقع و درست در مغزت قرار دهی، استرس‌ها در حجم بزرگ‌تر و آسیب‌رسان‌تر به روانت حمل می‌کنند. دانشمندان برای جایگزینی سیگار نسخه‌های مختلفی را ارائه دادند از چسب نیکوتین و آدامس ترک سیگار تا سیگارهای الکترونیکی. کارآیی این جایگزین‌ها همیشه شک برانگیز است. درگیرکردن مغز با چیزی غیر از سیگار برای مقابله با سیگار اولین روش مبارزه با اعتیاد به سیگار است.

سیگارهای الکترونیکی، فریب بزرگ تجاری

اثبات کارآیی همه این ابزارها برای یک مقطع خاص بوده و واقعاً نمی‌دانیم بازدارندگی آنها چقدر است اما تحقیقات نشان می‌دهد که ترک سیگار با سیگارهای الکترونیکی خطرناک است. آن‌ها زیان‌رسان، سرطان‌زا هستند و بخار مرطوبشان زمینه‌ساز التهابات قلبی و ریوی است. آن‌ها آزمایشی را روی افراد سیگاری انجام دادند و پنج دقیقه کشیدن سیگار سنتی را با نیم ساعت کشیدن سیگار الکترونیکی مقایسه کردند. دانشمندان در هر دو مورد سطوح مشابهی از سردی را در دریچه آئورت به همراه بالا رفتن فشار خون مشاهده کردند.

مردم انگلیس سال‌ها درگیر دروغ بزرگ ترک‌سیگار با سیگارهای الکترونیکی بودند، شاید آنها سیگار را ترک کرده‌باشند اما حالا با عوارض ناشی از این سیگارهای الکرونیکی دست به گریبانند. به‌نظر می‌رسد ادعای اینکه این سیگارها ۹۵ درصد بی‌خطرتر از سیگار سنتی هستند یک دروغ بزرگ است، پای کارشناسانی که سرمایه‌گذاران این نوع سیگار بودند حالا گیر است. نسخه‌های جدید ترک سیگار در راهند اما به‌نظر می‌رسد ورزش کردن و مشاوره گرفتن از یک روانشناس کمک می‌کند که جان سالم از چالش ترک سیگار به در ببریم و خودمان را در معرض آسیب‌های جدی‌تر قرار ندهیم.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 51568 ساعت خبر : 1:40 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51568
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات